Leverans iPhone XS

  • 17 September 2018
  • 55 svar
  • 47602 visningar


Visa första inlägg

55 svar

AnnieD och Daniel, har ni fått en sådan??
Så har ni det uppe i hörnet...



Nix, har endast fått ett mail med en orderbekräftelse. Var ingen PDF-fil i mailet heller.
AnnieD och Daniel, har ni fått en sådan??
Så har ni det uppe i hörnet...


Nope... Har bara fått något som heter ”orderbekeäftelse från tre”
Användarnivå 2
Oki.
Jag mailade till onlineorder@tre.se och bad om en kopia.
Det var så jag fick min...
mailade med telefonnr och personnnr...
Användarnivå 7
Emblem +10
Hos tele2 händer det grejjer.... någon med tre som fått liknande?




Väldigt bra jobbat av Tele2 när det kommer till leveransinformation måste jag säga, även om vi idag inte kan redovisa det på samma vis så behöver våra kunder inte vara oroliga över att man får paketet hem senare än andra. 😉
Användarnivå 2
jag uppdaterar postnords app som en blå nu, i fall att ngt skulle dyka upp.
Imorgon får man väl facit om leveransinfo stämde eller ej när man förbeställde... 🙂
Användarnivå 2
Nu kan man gå in och söka order på Tre❤️❤️
Må leveransen va med er....

http://www.tre.se/iphoneleverans
Nu fick jag ett mail om att jag kan följa min order. Leverans 21 September, antar dock att det är till deras lager då jag fortfarande inte fått något koll-id och postnordappen har inte uppdaterats.
La min beställning fredag kväll men "Beräknad leverans" har statusen "Obekräftad", hur ska jag tolka det?
Användarnivå 2
Antagligen att du får vänta till andra omgångens utskick.
när jag beställde vid 9.30 så va det en vecka, sedan vid 11 så hade det ökat till 1-2v.
Sedan på eftermiddagen så va det obekräftat. Så när Apple kan skicka mer telefoner så får du 🙂
Användarnivå 5
Emblem +10
@davidbjorkman

Vad betyder min orderstatus?


"Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple.”

På grund av stor efterfrågan har vi ännu inte någon leveranstid för din beställning. Så fort vi får information från Apple uppdaterar vi din status.

Med andra ord din mobil kommer asap bara Apple levererar den.

Under tiden kan du alltid använda upp en GB eller två i ett gott syfte här. : )
Tack för snabba svar!

Har ni någon aning om hur mycket tid det handlar om tills andra omgången/leveransen? Pratar vi dagar, veckor eller månader? Har nämligen ingen aning själv och hittar ingenting på internet. 🙂
Användarnivå 2
Den informationen har tyvärr vara Apple. Och Apple är inte direkt transparenta 😂
Användarnivå 1
Har också beställt en iPhone XS och har status obekräftad vilket känns jättetrist då man kan gå in i random butik och få med sig telefonen på momangen. Att man inte erbjuder något tidsperspektiv för leveransen......

Som det stod i mailet: Bli först med nya iPhone XS, känns knappast som det vilket är då syftet med att förköpa.
Samma här oxå obekräftat..
Trycket på denna iphone har ju inte varit hårt heller...
Användarnivå 1
Tycker också det är väldigt dåligt.. andra operatörer så står det 1-2 veckors leverans, vissa finns tom i lager och samma i stora varuhus som elgi. och mediamarkt har också i lager.. och vänner som beställt dagar efter har fått sin. Funderar tom på att avboka och välja annan operatör, hade precis förlängt mitt efter 8 år som kund och fick över min sambo till tre. Men han kommer byta.
Jag är inne på samma bana som ovanstående. 3 strulade till min beställning. Jag la den på fredagen via kundtjänst, men den blev inte rätt gjord. Och därför var den i ”limbo” som de på kundtjänst sa. Detta informerade de mig inte om. Utan när jag ringde och frågade varför jag inte hade fått en bekräftelse på tisdagen så sa de beställningen inte hade gått igenom. Personen på kundtjänst sa att jag inte skulle få telefonen senare även om de la en beställning då. Och övertalade mig i stort sett att göra en ny beställning, jag hade tänkt att strunta i det och beställa från en annan operatör. Så hade inte 3 fuckat upp min beställning gissar jag att jag hade haft telefonen i handen nu..
Användarnivå 1
Har fått ordernumret iaf efter att jag mejlat till dom.. men beställde telefonen den 16e, och funderar på att byta operatör. Förköp blev efterköp. Och vissa som beställt från tre står det 3-4 veckor leverans och på min obekräftad.
Kommer ja då få vänta yterliggare flera veckor till.. håller mig veckan ut sen får vi se om jag avbryter hela beställningen, men det lutar åt det hållet. Slutar med att don förlorar två kunder
Beställde i fredags fortfarande obekräftat idag. Så jag avbröt min order.. Inte mycket till förköp direkt..
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Annie och Emmanila m.fl.!

Förstår er frustration över att inte få den nya mobilen så snart som det var tänkt men samtidigt bör man också komma ihåg att 3 inte styr över när eller i vilken omfattning respektive modell levereras utan det gör enbart Apple.

En del av förklaringen ligger i att Apple har överskattat andelen köpare som vill köpa mobilen kontant hos någon av återförsäljarna, exempelvis Elgiganten & MediaMarkt, och att det köptrycket delvis har uteblivit kan man förstå när billigaste modellen går loss på 12 790kr och den dyraste 18 390kr.

Det är rent ut sagt jäkligt mycket pengar för "bara" en mobil och då framstår köp via operatör mer attraktivt, vilket i sig gör att de levererade mängder operatören har fått från Apple går åt fortare än de i exempelvis Elgigantens butiker.
Jag har bytt från halebop till tre i och med köpet av iPhone XS. Nu börjar jag fundera på om mobilen och det nya sim-kortet kommer innan halebop avslutat mitt abonnemang...
Användarnivå 1
@tristan Om tre inte har någon kontroll eller prognos över sina beställningar är det enl min mening inte ärligt att kalla det förköp och bli först med den nya XS osv.

Då vet man till framtida releaser att om man beställer på Tre så är det lite som lotto och man får acceptera uteblivet leveransdatum och telefonen kommer när den kommer.

Kommer dock vänta ett tag till innan jag annullerar min beställning då jag f ö är nöjd med Tre som operatör.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Kristofer-Stockholm

När det kommer till Apple skulle jag vilja påstå att det bara är Apple som har koll och det oavsett operatör.

Det är också Apple som styr när förköpet får genomföras och när de väljer att lansera mobilerna i diverse butiker. Här kan man fråga sig om det är rimligt att tiden mellan förköp och butiksköp är så kort, men det är samtidigt något som Apple styr till 100%.

Jag håller dock med dig i kritiken gällande informationsflödet från 3 och det har också företrädare för 3 tagit till sig, om det var i denna tråden eller någon annan låter jag vara osagt.

I den perfekta av världar skulle Apple möjliggöra omlokalisering av mobiler i butikslager till operatörers väntande förköpskunder men där är vi inte riktigt än...tyvärr. : /
Användarnivå 1
förstår att det är Apple som har informationen, men hur kommer de sig att tele2 kunder och telenor kunder får sin beställning efter 2-3-4 dagar?
Men inte tre?
Får dom fler telefoner levererade till dom än till tre?
Användarnivå 5
Emblem +10
förstår att det är Apple som har informationen, men hur kommer de sig att tele2 kunder och telenor kunder får sin beställning efter 2-3-4 dagar?
Men inte tre?
Får dom fler telefoner levererade till dom än till tre?


Antingen det eller att färre kunder tecknade upp sig på förköpet hos dem.

Det här är rena spekulationer från min sida då jag har noll insyn.

Den stora skulden för situationen bär dock Apple men det är så de vill ha det - folk köper ändå.
I Singapore köar folk i veckor för att vara bland de första som får köpa i butik. : )
Användarnivå 1
okej, tycker det fortf. är konstigt för skulle jag beställa en xs från Apple idag skulle den levereras på måndagen 1a oktober,
Varför såpass långa leverans tider till just tre?

Svara