Besvarat

Ligger avslutet av abonnemanget kvar efter överlåtelse?

  • 25 June 2018
  • 3 svar
  • 254 visningar

registrera personnummer till telefonnummer

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Johnny 26 June 2018, 13:35

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @nissekanon, varmt välkommen till 3Community!

Jag är lite osäker på vad det är du funderar över här. Ett abonnemang och dess telefonnummer registreras på ditt personnummer vid tecknandet av abonnemanget.

Har du möjlighet att utveckla din fråga? 🙂
Enl rek av tre var både mitt och fruns telnummer registrerat på mig (en faktura).
När nu frun ska byta operatör måste hennes nummer vara knutit till hennes personnummer.
Vi har fyllt i blanketter via tre o lyckats.
Fruns ab var uppsagt sedan 2,5 mån, så det är det väl fortfarande trots hon är 'ny' kund....
Användarnivå 5
Emblem +5
Enl rek av tre var både mitt och fruns telnummer registrerat på mig (en faktura).
När nu frun ska byta operatör måste hennes nummer vara knutit till hennes personnummer.
Vi har fyllt i blanketter via tre o lyckats.
Fruns ab var uppsagt sedan 2,5 mån, så det är det väl fortfarande trots hon är 'ny' kund....


Då förstår jag!

Om man lagt in ett avslut till ett specifikt datum på abonnemanget innan det överlåts så kommer det avslutet att tas bort i samband med att abonnemanget överlåts.
I ert fall, när man lägger in en produkt som gör att abonnemanget avslutas i samband med att man flyttar ut numret, så ligger avslutet kvar och uppsägningstiden räknas från det datum då produkten lades in.

När nummerflytten godkänts så kommer din fru att få ett SMS med datum för nummerflytt och abonnemanget avslutas i samband med det. Sista fakturan kommer månaden efter abonnemanget avslutats.

Svara