Besvarat

Lossa bindningstid och byta operatör

  • 12 september 2018
  • 1 svar
  • 354 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 svar
Hej,

Jag har sedan december 2017 haft Tre som operatör och är väl nöjd med själva abonnemanget men inte med telefonen, abonnemanget eller service.

Jag vill därav stänga av mitt abonnemang och byta operatör + telefon, men har bindningstid kvar till December i 2019. Finns det något jag kan göra åt saken?

Mvh
Linus
icon

Bästa svar av Pettersson 12 september 2018, 12:43

Hej,

tråkigt att du inte är nöjd! Vad är det du inte är nöjd med vad gäller abonnemang och service? Är det något som inte fungerar som det ska?

Men som svar på din fråga finns det egentligen inget att göra om allt fungerar som det ska; bindningstiden kommer fortsatt att gälla. Det är dock möjligt att begära en slutfaktura vilket då innebär att du betalar klart ditt abonnemang i en klumpsumma, då kan abonnemanget avslutas på dagen. Kostnaden blir din fasta månadskostnad (abonnemang + mobil) multiplicerat med resterande antal månader.
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
Hej,

tråkigt att du inte är nöjd! Vad är det du inte är nöjd med vad gäller abonnemang och service? Är det något som inte fungerar som det ska?

Men som svar på din fråga finns det egentligen inget att göra om allt fungerar som det ska; bindningstiden kommer fortsatt att gälla. Det är dock möjligt att begära en slutfaktura vilket då innebär att du betalar klart ditt abonnemang i en klumpsumma, då kan abonnemanget avslutas på dagen. Kostnaden blir din fasta månadskostnad (abonnemang + mobil) multiplicerat med resterande antal månader.

Svara