Skip to main content

Lurat av tredje part NOSP AB

• June 16, 2026
  • 0 svar
  • 2 visningar

Jag vill varna andra för min erfarenhet av 3:s hantering av sin tredjepartsförsäljare NOSP AB.

Jag blev kontaktad av NOSP AB som sålde bredband för 3. Under säljsamtalet fick jag uppfattningen att jag skulle få samma hastighet och upplevelse som mitt befintliga fiberabonnemang, men till en lägre kostnad. Det var en avgörande anledning till att jag tackade ja.

När tjänsten väl installerades visade det sig att den inte motsvarade mina förväntningar. Bland annat var uppladdningshastigheten betydligt lägre än vad jag har med mitt fiberabonnemang. Först efteråt fick jag också information om begränsningar som är typiska för mobilt bredband.

Det mest frustrerande har dock varit hanteringen efter köpet. När jag kontaktade 3:s kundservice för att förklara att tjänsten inte motsvarade det som presenterades vid försäljningen, fick jag beskedet att de inte kunde ta ansvar för vad NOSP AB hade sagt. Jag upplever att 3 därmed distanserar sig från de löften som ges av de säljare som representerar deras produkter.

Som kund tycker jag att det är rimligt att operatören tar ansvar för hur deras auktoriserade återförsäljare och försäljningspartners marknadsför och säljer deras tjänster. Annars hamnar konsumenten i kläm mellan operatören och säljaren.

Jag har försökt lösa frågan direkt med kundservice men utan framgång och överväger nu att ta ärendet vidare.

Är det fler som har erfarenheter av 3 eller NOSP AB i samband med telefonförsäljning av bredband?