Lurendrejaren Viggo

  • 12 January 2019
  • 7 svar
  • 1148 visningar

Fy för Viggo! skamlös företag som försöker lura era kunder på tusentals kronor genom använda lögner och skicka saker som man inte har beställt. Era chefer på Tre som har fattat beslutet att samarbeta och fortsätta sammarbeta trots alla klagomål pga Viggo ska verkligen skämmas att de är så giriga! De bryr sig inte om sin personal på kundtjänst som måste ta rmot alla klagomål som Viggo orsakar och inte heller om sina kunder.
Har variten trogen kund hos tre sen starten 2003, men nu börjar jag fundera på byta pga era samarbete med Viggo o jag är säkert inte ensam om detta

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Mercan och tack för att du tar dig tiden och delar med dig av din upplevelse.

Häftigt att läsa att du varit med oss sedan starten.
Det är dock väldigt tråkigt att läsa om din upplevelse kring en av våra återförsäljare då vi på 3 är måna om att driva service och försäljning med hög kvalité. Det jobbas löpande med att säkerställa detta oavsett om du har tecknat ditt avtal direkt via oss eller hos en återförsäljare.
Det ställs stora krav på samtliga våra återförsäljare och vi gör alltid uppföljningar kring att dessa efterföljs.

Har du tecknat ett avtal via en av våra återförsäljare och känner att det på något vis inte stämmer, då är du välkommen att vända dig direkt till oss. Vår kundservice kan nämligen hjälpa dig att se över avtalet och kvarstår frågetecken även efter detta, då kan vi hjälpa dig att få kontakt med den aktuella återförsäljaren.
Har också varit trogen kund på 3 över tio år men byter så snart bindningstiden går ut på våra abonnemang. Sitter nu med räkningar som är mångdubbelt av vad dom borde vara, så går det när man låter sig luras av oseriösa försäljare. Fick också en massa skit som jag inte bett om. Googla snabbt på Viggo så ser du vad dom är för några.
Har också vart kund hos tre mellan 10-15 år och kommer nog också byta. Att Viggo trakasserat mig länge och ringer upp till 15 gånger om dagen på båda mina mobiler är jag jävligt trött på och hävda att dom är ifrån tre o ska lura på en massa skit. Ringt tres kundservice vid flera tillfällen om detta. Nu har dom lovat att inte ringa mer.
Skämt på er 3 som har dom som återförsäljare. Dom sänker verkligen ert rykte...
Var också med om detta förra veckan. Trodde att jag pratade med 3 och tackade ja till att förnya mitt abbonemang mot ett "billigare" avtal. Tittade sedan på 3´s hemsida och såg att de hade samma abb men 100 kr billigare. När jag ringde upp och ifrågasatte detta fick jag ingen förklaring men blev vidarekopplad till Viggo som förklarade att de inte alltid har samma erbjudandes som 3. Nej det är uppenbart, men de utger sig för att vara 3 när de ringer. Jag utnyttjade förstås min ångerrätt direkt. Det gick inte att få någon bekräftelse på detta så låt oss hoppas att det fungerar som det ska. Kommer att bevaka detta noga. Byter sedan leverantör.
Ser att de fortsätter att härja, finns nya trådar på många forum nu.

Hur länge innan Tre klipper kontakten med dem? Ni tappar kunder nu pga hur Viggo mobil beter sig.
Viggo fortsätter att härja fritt och den utlovade "gratis" mobilen som jag skulle få, kostar mig 6.000 kr i förhöjd månadsavgift trots att försäljaren från Viggo påstod att min månadskostnad skulle vara oförändrad. Jag kommer att säga upp mina abonnemang så snart min bindningtid är över. Som tur är var det bara ett av tre abonnemang som kunde förlängas, så inom nio månader försvinner ytterligare 1.000 kr per månad i inkomster för Tre.
Tack och hej från ännu en, snart före detta, kund som varit er trogen i mer än tio år.
Användarnivå 7
Emblem +10
Viggo fortsätter att härja fritt och den utlovade "gratis" mobilen som jag skulle få, kostar mig 6.000 kr i förhöjd månadsavgift trots att försäljaren från Viggo påstod att min månadskostnad skulle vara oförändrad. Jag kommer att säga upp mina abonnemang så snart min bindningtid är över. Som tur är var det bara ett av tre abonnemang som kunde förlängas, så inom nio månader försvinner ytterligare 1.000 kr per månad i inkomster för Tre.
Tack och hej från ännu en, snart före detta, kund som varit er trogen i mer än tio år.


Vi har beslutat att avsluta allt samarbete med Viggo som återförsäljare då de inte lever upp till våra krav. Avtalet sades upp den 7 juni med en uppsägningstid på 30 dagar.
Kundnöjdhet är det absolut viktigaste för oss och våra återförsäljare måste vara lika måna om våra kunder som vi är. Om du känner att något inte står rätt till med dina abonnemang är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice via telefon för att se över dina avtal.

Svara