Drog iväg ett till kundservice@tre.se, får se om det funkar...
Ändring 2024:
Vi kan inte hantera specifika ärenden via vår mejladress - utan där hanterar vi enbart generella frågor. Vi rekommenderar att istället använda vår grymma chatt här.
Är du förvaltare, fullmaktstagare eller god man, så kan du fortfarande mejla oss här.
Ni har så dåligt nät så man blir så förvånad.Ni bryr er inte om era kunder.
Vad heter Charlotte på e-mail-teamet hos 3 i efternamn, och vilken titel har hon?
Hejsan,
Jag betalade all min faktura i gott tid vet ej varför fick jag ett påminnelse Mail om betalning?
tack
Hejsan
Jag kan tyvärr inte se över ditt ärende härifrån. Ibland kan det bero på att man får fakturan via Kivra men betalar direkt via Mitt3 appen eller via sin bank. I detta fall rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice för att se vad som kan ha hänt.
Hej!
jag har abonnemang hos TRE 3.
jag är på semester i Uzbekistan och nu ni har debiterade för surf
Skulle ni förklara mig.
Mvh Atakulov
Hej, vi förlängde fyra abonnemang hos er i butik. När vi var klara frågade killen i butiken om han fick skicka med en ny iPad utan extra kostnad. Självklart sa vi efter ha försäkrat oss om att det inte skulle kosta oss något.
Men nu när första räkningen kommer är då ipaden med på en slags avbetalning på 150 kr i månaden. Det står klart och tydligt att detta är månad 1 av 36 och att återstående summa är något på 5300 kr. Tyvärr är det inte utan kostnad enligt mig.
Vad kan vi göra för att fakturan skall rättas till?
Ska en spela in samtalen när man skaffar dem i butik för att inte bli lurade???
Hej
Beroende på vad du har för abonnemang så är det bra att kika så 3världen ingår för dig som nedan länk & bild visar .
Sen som jag tolkar det sista längst ner på bilden , är att de börjar kosta pengar enligt en prislista av något slag . Om man inte kopplat upp sig efter 30 dagar . Är mest till för kortare vistelser .
Sen är de en gräns på 60 GB per månad om inte jag minns fel och läst rätt .
https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden
Denna kan va bra att kika på också . Det finns ett kostnadstak för kostnader utomlands som är på 625 kr / månaden , men man har möjlighet att ändra . Du ska kunna se i inloggat läge specifikationer som redogör vad du har och vad som kostar utöver det ditt avtal gäller .
https://www.tre.se/support/dokument/prislistor/utland
Med vänlig hälsning, F
Hej, vi förlängde fyra abonnemang hos er i butik. När vi var klara frågade killen i butiken om han fick skicka med en ny iPad utan extra kostnad. Självklart sa vi efter ha försäkrat oss om att det inte skulle kosta oss något.
Men nu när första räkningen kommer är då ipaden med på en slags avbetalning på 150 kr i månaden. Det står klart och tydligt att detta är månad 1 av 36 och att återstående summa är något på 5300 kr. Tyvärr är det inte utan kostnad enligt mig.
Vad kan vi göra för att fakturan skall rättas till?
Ska en spela in samtalen när man skaffar dem i butik för att inte bli lurade???
Hejsan ,
Låter konstigt det med ipaden , speciellt när de inte låter som det har skrivits något avtal om det . Antar förnyelsen av era abbonnemang gjordes för någon månad tillbaka och detta är eran första faktura ?
Gäller lite andra regler och så i vart man köper . Om man köper på nätet gäller det här tex. https://www.tre.se/support/dokument/avtal-angerratt
Men vid köp i butik ett helt annat . Men jag skulle nog säga att det är mot kundtjänst ni får vända er emot och se vad det är som gått galet . Om man tex ser över på 3 hemsida, så har jag inte hittat tex att man får ipad på köpet om man vill eller inte vill. Utan alla är ju med avbetalning .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss här har du info för hur du kan kontakta dom.
Mvh F
tråkigt att det känns som att det inte blivit som ni har kommit överens om. I första hand skulle jag rekommendera att du kontaktar den butik du genomförde detta i - oavsett om det är en 3Butik eller återförsäljare.
Om ni, mot förmodan, inte skulle hitta en lösning är det nog kundtjänst som är bäst att kontakta - som skrivs ovan.
Får ringa kundtjänst. Det står med i fakturan att ipaden är med som ett köp för att sedan raden under dras av med beskrivning ”rabatt” och hela summan är avdragen.
Bland delbetalningar dyker den sedan upp då med beskrivningen jag skrev, månad 1 av 36 osv. Den delbetalningen är inte avdragen sedan utan är med i totalsumman på fakturan.
Kommer vara väldigt skeptisk till allt de säger nästa gång, det låter ju så bra när man står där i butiken. Var förövrigt en tre butik så ingen återförsäljare.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.