Skip to main content
Nykomling
October 27, 2020
Besvarat

Masternas lokalisation och dess frekvenser

• October 27, 2020
  • 2 svar
  • 578 visningar

Vi har köpt ett hus i Gällared (1 mil öster om Ullared) och hade velat veta vart de närmaste 2-3 masterna befinner sig samt vilken frekvens (band) de sänder ut med (4G). Någon som vet vart man kan få tag i sådana uppgifter? Detta för att kunna välja rätt router och rikta antennen på bästa sätt.

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Erik

Hej @lowa75 och grattis husköp! :tada:
Pga säkerhetsrisk kan vi dessvärre inte ge ut exakt adress/position på våra master men jag kan berätta att det finns en mast ca 1 km från Gällared som sänder UMTS 900, UMTS 2100 och LTE 800. Rikta antennen norrut för att få bästa möjliga signal. Lycka till! :slight_smile:

2 svar

Erik
Pensionerad Moderator
ErikPensionerad ModeratorSvar
Pensionerad Moderator
October 27, 2020

Hej @lowa75 och grattis husköp! :tada:
Pga säkerhetsrisk kan vi dessvärre inte ge ut exakt adress/position på våra master men jag kan berätta att det finns en mast ca 1 km från Gällared som sänder UMTS 900, UMTS 2100 och LTE 800. Rikta antennen norrut för att få bästa möjliga signal. Lycka till! :slight_smile:

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Registrerad användare
March 7, 2021

Hej. Bor i Hjärtum (lilla edet) och skulle vilja veta vilket håll jag ska rikta antennen åt.