Fråga

min abbonnemang

  • 15 August 2022
  • 2 svar
  • 28 visningar

Varför kan jag inte använda min mobil när jag är inom EU/länder? Jag kan inte ringa eller använda internet. Vad är det det fel. Fungerade bra när jag hade andra leverantörer men inte hoss er😡😡😡


2 svar

Varför kan jag inte använda min mobil när jag är inom EU/länder? Jag kan inte ringa eller använda internet. Vad är det det fel. Fungerade bra när jag hade andra leverantörer men inte hoss er😡😡😡

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej @Abdiganii,

självklart ska ditt abonnemang och telefon fungera när du befinner dig utomlands. För att kunna hjälpa dig behövs lite mer information: 

  • Visar din mobil att du har täckning, samt vilken operatör står det att du är ansluten till?
  • Har du aktiverat dataroaming i inställningarna? 
  • I vilket land befinner du dig?
  • Vilken telefonmodell är det du har? 

 

 

Svara