Besvarat

min försäkring har försvunnit från fakturan

  • 1 August 2020
  • 2 svar
  • 153 visningar

Köpte en ny IPhone 11 i december. Enligt avtalet tecknade jag en försäkring och den fanns med på fakturan i januari. Har efaktura med autobetalning. Så jag kollar inte den varje månad. Nu när jag behöver utnyttja den finns den inte med längre. Nån som vet vad som kan ha hänt. Har 5 mil till närmaste butik och ingen support öppen på helgen..

icon

Bäst svar av JeppePeppe 3 August 2020, 09:29

Visa original

2 svar

Har chattat med 3. Fått svaret att jag sagt upp försäkringen efter gratis månaden och det har jag inte gjort. Har bett att dom ska lyssna på samtalet när jag beställde mobilen för där sa jag att det var viktigt med försäkring. Får återkoppling i veckan. Nån som vet om försäkringen går att använda om mobilen åkt in i tvättmaskinen?

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Hejohå:rainbow:

Jättetråkigt att höra att det strular mycket med försäkringen.
Väldigt svårt att säga ifall det går på försäkringen eller inte. Man gör sin skadeanmälan och förklarar hur skadan gick till, så ser försäkringsbolaget över ärendet och godkänner den sedan utefter det. De gånger som det inte täcks av försäkringen är ifall de anser att man varit oförsiktig i förhållande till hur skadan kom att hända. 

Håller tummarna om att det löser sig med ditt ärende! :blush:

Svara