Besvarat

mitt abonnemang

  • 6 October 2018
  • 1 svar
  • 485 visningar

Hej


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 6 October 2018, 12:07

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Lise-Lott!

Det låter onekligen inte som någon rolig upplevelse och när jag söker på det nummer som du anger att du blev kontaktad ifrån får jag upp att operatören är Weblink IP Phone AB, vilket inte direkt låter som att säljaren ifråga jobbar hos 3 - då borde de använda interna nummer hos 3.

När man blir kontaktad av säljare ska man givetvis kunna lita på det som sägs men precis som du är inne på har man också som kund ett eget ansvar och det man bör göra när man får sin försändelse är att läsa igenom de nya abonnemangsavtalen direkt. Då har man möjlighet att nyttja den lagstadgade ångerrätten om man upptäcker något som inte stämmer.

Det löser inte den aktuella situationen och 3Community har ingen direkt koppling till Kundservice vilket gör att jag inte kan svara på vad som hänt efter din senaste kontakt.

Jag skulle dock rekommendera dig att föra ditt ärende till 3:s Kundombudsman och lämna så mycket detaljerade uppgifter som möjligt. Du finner kontaktuppgifter till Kundombudsmannen här.

Hoppas att det kan hjälpa till att lösa din aktuella situation och att du i fortsättning alltid läser alla avtal innan tiden för ångerrätt har löpt ut. : )

Svara