Skip to main content
Svar

Mitt nummer

  • March 27, 2025
  • 10 svar
  • 119 visningar

Hej,

Jag är kund hos er och har stött på ett problem med mitt telefonnummer. Jag har behållt mitt gamla nummer, hade en annan operatör tidigare, men några av mina bekanta har märkt att de får ett annat nummer när de försöker kontakta mig eller när jag kontaktar dem, trots att jag har behållit mitt gamla nummer.

Jag har också kontrollerat informationen i "Mitt 3" för att säkerställa att allt ser korrekt ut. Kan ni hjälpa mig att se om det finns några konstigheter med mitt SIM-kort eller mitt konto?

Tack på förhand för er hjälp!

 

Mvh

Nermin

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Om jag ska vara ärligt, det vet jag inte. Jag antar det.

@Nermin_C Okej 😃 För att du ska komma åt 3:s nätverk så måste du ha deras simkort. 

Därför ska du fått ett simkort med ett tillfälligt nummer tillhörande 3 som du ska byta ut mot ditt Tele2 simkort... 

Sen skickar 3 en förfrågan till Tele2 att få ditt nummer överflyttat till 3. Som sen registrerar det på ditt nya simkort. Tar några arbetsdagar. 

Har du bytt simkort? 🤔😃

10 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej,

Jag är kund hos er och har stött på ett problem med mitt telefonnummer. Jag har behållt mitt gamla nummer, hade en annan operatör tidigare, men några av mina bekanta har märkt att de får ett annat nummer när de försöker kontakta mig eller när jag kontaktar dem, trots att jag har behållit mitt gamla nummer.

Jag har också kontrollerat informationen i "Mitt 3" för att säkerställa att allt ser korrekt ut. Kan ni hjälpa mig att se om det finns några konstigheter med mitt SIM-kort eller mitt konto?

Tack på förhand för er hjälp!

 

Mvh

Nermin Cakici

@Nermin_C Hej 👋

Är det så att ni flyttade över ert mobilnummer från annan operatör nyligen? Isf får du ett tillfälligt nummer från 3 tills nummerflytten är gjord, vilket brukar ta några arbetsdagar! 

Om det skulle vara så att allt ser rätt ut på Mitt3 så kanske ni ska prova att starta om mobilen. Vissa småproblem brukar lösa sig när nätet får chans att omansluta sig till mobilen. 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • March 27, 2025

Hej!

 

När jag bytte operatör, var en av försäljarna snäll som hjälpte mig med att behålla mitt gamla nummer utan några problem. Nu stötte detta problem och vet inte vad det är?

 

Hälsningar Nermin


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej!

 

När jag bytte operatör, var en av försäljarna snäll som hjälpte mig med att behålla mitt gamla nummer utan några problem. Nu stötte detta problem och vet inte vad det är?

 

Hälsningar Nermin

@Nermin_C Var det i en 3-butik eller annan återförsäljare? 

Självklart kan du portera ditt nummer till 3 så länge du inte ha ett bindande avtal med den operatör som då äger numret. 

Fick du ett nytt simkort tillhörande 3 av säljaren? 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • March 27, 2025

Jag har bytt operatör från Tele 2 till 3 och behållt mitt gamla nummer. Jag har ingen bindande avtal med Tele 2. 

 

En försäljare från Power hjälpte mig med det.


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Jag har bytt operatör från Tele 2 till 3 och behållt mitt gamla nummer. Jag har ingen bindande avtal med Tele 2. 

 

En försäljare från Power hjälpte mig med det.

@Nermin_C Okej. Frågan återstår, fick du ett simkort till 3 av säljaren på Power?? 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • March 27, 2025

Om jag ska vara ärligt, det vet jag inte. Jag antar det.


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Om jag ska vara ärligt, det vet jag inte. Jag antar det.

@Nermin_C Okej 😃 För att du ska komma åt 3:s nätverk så måste du ha deras simkort. 

Därför ska du fått ett simkort med ett tillfälligt nummer tillhörande 3 som du ska byta ut mot ditt Tele2 simkort... 

Sen skickar 3 en förfrågan till Tele2 att få ditt nummer överflyttat till 3. Som sen registrerar det på ditt nya simkort. Tar några arbetsdagar. 

Har du bytt simkort? 🤔😃


  • Trådskapare
  • Rookie
  • March 28, 2025

Ja, jag har bytt simkort och hela processen har jag gjort.


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Ja, jag har bytt simkort och hela processen har jag gjort.

@Nermin_C Okej. Då ska det ju fungera efter några arbetsdagar som 3 behöver för att flytta över ditt nummer…

Jag rekommenderar er att ringa 3 kundtjänst idag, på 0735 300 400 🙌


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • March 31, 2025

Hej ​@Nermin_C! 👋🏻

Har du pratat med kundservice? Eller hittat en lösning på ditt problem? 🙂