Skip to main content

Min storebror köpte mig en telefon hos er i hans namn eftersom jag var 17 då och inte kunde skapa mitt eget konto hos er. Jag gick med på en abonnemang där man kunde få obegränsat surf och blev tillagd för 129kr per månaden av en familj medlem som köpte abonnemanget. Allt fungerade som det skulle, det var jag som betalde för abonnemanget av telefonen jag fick av min bror (iPhone 15 128GB). Jag fick mitt obegränsade surf och allt. Jag insåg att det blev lite problem med att jag får SMS att min surf är färdig använt och att den är helt enkelt slut, men det var inte rimligt eftersom när jag gick in på Mitt3 så såg jag att det fanns 12GB kvar att använda, men det fungerade helt enkelt inte. Jag ville ringa men det var svårt, min bror bodde i en annan stad och det är bättre att det är han som ringer eftersom mobilen står under hans namn. Jag sedan fick reda på hur man kunde göra så att telefonen står under mitt namn istället, och nu att jag har fyllt 18 år så kunde jag göra det. Han hjälpte mig med att överlåta abonnemanget så att jag skulle få chansen att prata med er på telefonen men hoppsan så fick jag ett helt nytt nummer? jag förstår verkligen inte. Jag står inte längre med abonnemanget av obegränsat surf? jag fick ett helt nytt nummer?? snälla hjälp!

Jag vill inte att det ska bli så att jag betalar dubbelt. Snälla svara så snart som möjligt.

Hejsan @Nadia Chami 👋 Tack för din fråga!

Utifrån det du beskriver, så låter det som att det istället tecknats ett nytt abonnemang i ditt namn (med ett nytt nummer) istället för att överlåta det befintliga abonnemanget från din bror, till dig. I detta fall är det bäst att kontakta vår abonnemangsavdelning som du når på nummer 0735-300 344 - så kan de hjälpa dig med detta. 😊

// Jag flyttade din tråd från kategorin “Ställ en fråga” till kategorin “Abonnemang” då den passar bättre där, hoppas att det var ok! //

Lämna en kommentar