Besvarat

Mobilizera / Viggo Mobil

  • 26 September 2018
  • 13 svar
  • 7041 visningar

Hej! Jag och min familj är sedan många år kunder hos er. Det jag undrar är dock varför ni som enda större operatör envisas med att ha kvar Mobilizera / Viggo Mobil som återförsäljare, då alla andra seriösa operatörer sedan länge har avslutat sina samarbeten med dem?

Det räcker ju med ett par enkla googlingar för att få reda på vilka skurk/bluffmakare de är.
Ni har i flera andra ämnen svarat att Viggo är återförsäljare, men ändå finns de inte med på er återförsäljarlista: https://www.tre.se/privat/varfor-3/ovrigt/butiker/.

Båda företagen (som dessutom har samma telefonnummer) skryter ju om att de är återförsäljare för er:
http://viggomobil.se/om-oss/
http://www.mobilizera.se/


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Emanuel 27 September 2018, 12:00

Visa original

13 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Meazury!

Intressant frågeställning du för fram och utifrån vad jag själv har hört om framför allt Mobilizera kan jag inte annat än att instämma i din undran.

Efter Dokument Inifråns dokumentär "Säljsekten", vilken belyste missförhållandena för anställda inom ThePhoneHouse, hade man hoppats på att branschen skulle sanera sig självt.

Det är nu över 7 år sedan och säljare för vissa bolag arbetar under fortsatt hög press vilket leder till att man bara ser provision & resultat och inte kundens bästa.

I många fall leder detta till en situation med bad will även för operatören då slutanvändaren känner sig lurad av försäljaren och ignorerad av operatören, då dennes anställda främst hänvisar tillbaka till säljföretaget vilket i sig är helt korrekt juridiskt.
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan Meazury!

Vad tråkigt att du anser att Mobilizera ( numera Viggo Mobil) är en oseriös återförsäljare till oss.Vi har nyligen sett över samarbete med våra återförsäljare och vidtagit åtgärder. Vi lägger mycket resurser och arbetar ständigt för att förbättra och säkra kvalitén tillsammans med våra samarbetspartners. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig nöjda och trygga oavsett vart man handlar. Skulle man ha frågor eller funderingar kring sitt köp, så hjälper vi givetvis till.

Jag kikade på återförsäljarlistan som du bifogade och notera precis som du sa att de inte finns med.

Jag kommer att skicka iväg ett mail till berörande avdelning för att se exakt anledning.

Sköt om dig nu!
Jag är en av dom som låtit mig bli lurad av Viggo/Mobilizera. Och jo jag vet att man alltid ska läsa allt och inte lita på det säljaren säger. Tyvärr hjälpte inte det denna gång då jag var stressad och tyckte det dom sa var bra. Dock var det inte detsamma som stod i kontraktet. Vilket jag borde uppmärksammat. Såklart. Men man förutsätter ibland att en återförsäljare till tre inte ska fara med direkta osanningar. Har tagit upp detta med 3's kundtjänst men som ovan så hänvisar dom tillbaka till butiken. Och jag har ju inga bevis förutom den uppenbara orimligheten i avtalet, vilket 3 också vet om och ser.

Detta gör att jag när mitt abonnemang går ut i början av nästa år kommer att säga upp detsamma. Det handlar då om företagsabonnemang i storleksordningen 3500:-/månad med allt inräknat som bredband och flertalet abonnemang.

Men eftersom 3 fullständigt skiter i att ta ansvar för sina kriminella återförsäljare så är det så det får bli.

Trist men sant..

(och jodå, jag VET att man är ansvarig för vad man skriver på. Så jag får betala för det. Men 3 kommer inte att få en spänn till av mina pengar fr o m början av nästa år.)
Samma här blåst och lurad! Men 3 skakar bara av sig. ALDRIG 3 mer!
Användarnivå 7
Emblem +10
Vi har beslutat att avsluta allt samarbete med Viggo som återförsäljare då de inte lever upp till våra krav. Avtalet sades upp den 7 juni 2019 med en uppsägningstid på 30 dagar. Kundnöjdhet är det absolut viktigaste för oss och våra återförsäljare måste vara lika måna om våra kunder som vi är.
Samma här..!! 3 bara slår ifrån sig och hjälper inte till ett skit..!! Och nu ringer det nå mya jävla luffare från nåt som ska heta Tores Telefoni å säger sig ska hjälpa till..
Förmodligen..
Så nu sitter jag här med en trasig iPhone X å en jävla massa räkningar, bland annat från Hallå som inte heller säger sig veta nånting å är såååå chockerade över detta och har aaaldrig hört talas om något dylikt.
Nä fy fan..ta emot pengar på orimliga abbonemang kam man göra, men ta ansvar för sina underleverantörer det går inte.

Så fort jag kommer ur era jävla abbonemang så byts det ut..
@Rogga999 Tores Telefoni är inte en av våra samarbetspartners. Dessvärre har vi fått rapporter att flera av våra kunder blivit kontaktade i bedrägeriförsök av aktörer som påstår att de ringer från — eller på uppdrag av —oss.

Om du upplever att du har blivit kontaktad av ett företag som säger sig representera oss och du känner att det inte har gått rätt till rekommenderar jag att kontakta vår kundservice som hjälper dig se över ärendet.
@Jimbo Jag har kontaktat eran s k kundtjänst och fått exakt 0(noll) hjälp. Ni säger ju att ni inte känner igen problemet och att ni inget kan göra.

Sen är det ju lite konstigt att nån som ni inte samarbetar med vet exakt vad jag har för abonnemang och hur mycket jag betalar.
Men ta då isf ta tag i problemet med det här Tores Telefoni så kanske nån annan slipper bli antastad av era ”partners”.
Har fått samtal från Tores 2 gånger idag 🙂 första gången sa jag att 3 inte samarbetar med Viggo mobil han la på direkt... Jag lyckades bli lurad innan sommaren... Men tack vare personer från Hallå så kunde jag avstyra allt... Men det tog några arga mail och samtal innan det löste sig... Så om ni har ångerrätten kvar ge inte upp!
Vi har beslutat att avsluta allt samarbete med Viggo som återförsäljare då de inte lever upp till våra krav. Avtalet sades upp den 7 juni 2019 med en uppsägningstid på 30 dagar. Kundnöjdhet är det absolut viktigaste för oss och våra återförsäljare måste vara lika måna om våra kunder som vi är.

Vad betyder "med en uppsägningstid på 30 dagar"?

Hur många är det som fortfarande har problem med Viggo/Hallå Mobil? Har ni fått hjälp? Jag har inte det.

Användarnivå 7
Emblem +10

Hur många är det som fortfarande har problem med Viggo/Hallå Mobil? Har ni fått hjälp? Jag har inte det.

 @Anna H, jag tog ditt ärende vidare till mina kollegor som kommer att höra av sig till dig gällande Viggo/Hallå Mobil ärendet. Om du får ett samtal från okänd nummer så är det förmodligen vi.

Hör av er på min Mail. Har bytt nummer.

Svara