Skip to main content
Registrerad användare
October 9, 2018
Besvarat

Mobilsurf i utlandet

• October 9, 2018
  • 1 svar
  • 175 visningar
Hej!
Min dotter befinner sig i ett EU-land o surfen är slut. Har 1gb på telefonen men delar på 40gb hur gör jag.
mvh
Maricha

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Tristan
Hej Maricha!

Om din dotter har fått slut på surfmängd när hon befinner sig i ett EU-land är enda lösningen att köpa till mer surf enligt instruktion i det SMS hon fick när surfen tog slut.

Tjänsten 3Dela Data förändrades i samband med att roamingavgifterna förändrades i slutet av maj 2017.
Ett abonnemang som har 1GB kan endast använda 1GB surf i ett EU-land och man kan inte få åtkomst till den delade datamängden, vilket du kan se i informationen här.

1 svar

Tristan
Superhjälte
Superhjälte
October 9, 2018
Hej Maricha!

Om din dotter har fått slut på surfmängd när hon befinner sig i ett EU-land är enda lösningen att köpa till mer surf enligt instruktion i det SMS hon fick när surfen tog slut.

Tjänsten 3Dela Data förändrades i samband med att roamingavgifterna förändrades i slutet av maj 2017.
Ett abonnemang som har 1GB kan endast använda 1GB surf i ett EU-land och man kan inte få åtkomst till den delade datamängden, vilket du kan se i informationen här.
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )