Skip to main content
Nykomling
September 16, 2018
Besvarat

När får jag min iPhone XS?

• September 16, 2018
  • 42 svar
  • 33744 visningar
Hej beställde en iphone XS i fredags och det stod 1 vecka på leveranstiden. Jag undrar bara om den trillar in på posten 21 september eller om det tar längre tid då den ska skickas

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till abonnemang
Bäst svar av Tristan
Hej Chrille!

När det gäller Apples nya iPhones får alla operatörer som är del av första lanseringsvågen leverans av mobilerna på samma dag - nämligen exakt en vecka efter att förköpet öppnades.

Exakt hur många exemplar av varje modell som respektive operatör erhåller från Apple är okänt och de förköpsordrar som har blivit lagda kommer att hanteras i turordning.

Det är med andra ord omöjligt att säga exakt när just du kommer att få din Xs:a men jag kan bestämt säga att det inte kommer att ske på fredag den 21:a september.

Mer realistiskt är någonstans mellan inom 1 vecka från det datumet och upp till någon månad. Allt beroende på Apples förmåga att leverera, hur den svenska marknaden prioriteras, vilken fördelning 3 erhåller och din köplats i förköpet.

Själva försändelsen brukar inte ta mer än 2 arbetsdagar för att komma fram till ditt utlämningsställe, vilket gör den tiden till försumbar i det stora hela.

42 svar

Rookie
September 21, 2018
Tydligen så får jag avi på brev av någon underlig anledning. Men går väl bra att visa appen på uthämtningsstället?
Nykomling
September 21, 2018
För mig står det att jag får den vecka 40-41, beställde den förra fredag runt kl 5 😞
Keu80
Skillad
September 21, 2018
@Daniel A
om du har allt i appen så behöver du inte ha avin 🙂
Ny teknik väntar aldrig...
Registrerad användare
September 21, 2018
Står fortfarande obekräftat för mig, beställde på morgonen den 14/9. Någon annan som det står obekräftat för?
Rookie
September 21, 2018
Jag beställde en silver 64gb kl 11:04 och som sagt skickades den idag
Rookie
September 21, 2018

Registrerad användare
September 21, 2018

xs eller XS max? 64 GB? När beställde du? Står fortfarande obekräftat för mig...beställde kl 10:06 14/9 (Xs svart 64gb).
Rookie
September 21, 2018

xs eller XS max? 64 GB? När beställde du? Står fortfarande obekräftat för mig...beställde kl 10:06 14/9 (Xs svart 64gb).

XS 256GB, beställde 09.14 14/9. Kan tänka mig att det var lite högre tryck på 64GB-varianten.
Rookie
September 21, 2018
Nu så kom min, xs 64gb guld. 👏🏼

Rookie
September 21, 2018
Lite tråkigt att 3 inte la mer krut på att få iväg telefonerna snabbare igår. Den som är på väg till mig fanns garanterat i lager igår också.