Fråga

nummerflytt

  • 25 August 2022
  • 2 svar
  • 58 visningar

Hej idag skulle mitt abonnemang och simkort startas hos tre jag har startat den, men på inställningar sen telefon tjänster står det ett nummer jag inte känner (alltså inte mitt nummer). Jag fick även sms som inte var menat till mig utan till någon helt annan person. Hur gör jag, eftersom är väldigt osäker att mitt nummer inte syns.


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @Jazz121 

Gäller det nytt abonnemang med ny telefon . Eller är det enbart abonnemang , och du använder befintlig telefon som du har sen tidigare eller köpt begagnat ?

För låter konstigt att det står något annat nummer än ditt under inställningar & att du även då också mottager sms kopplat till det numret .

Eftersom om man väljer ny telefon på avbetalning & nytt mobilabonnemang med nytt nummer . Så kommer mobilen och sim-kortet var för sig och man monterar in kortet och skriver in pin-kod osv . Så då bör det bli rätt , när man aktiverat sim-kortet i samma veva.

Vad är det för märke & modell på telefonen du har ?

Jag skulle tänka mig att om du ändrar nummer under inställningar , så får du även bort dom sms som är mottagare med det gamla numret som var under inställningarna tidigare.

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss  ( Kundservice på telefon om du behöver mer assistans )

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Jazz121! Har du hunnit kika på @frodrik91s svar ännu? Hojta gärna till ifall några frågetecken kvarstår. 😉

Svara