Besvarat

Nummerflytt

  • 12 April 2023
  • 1 svar
  • 75 visningar

 

Hej!

 

Mitt namn är Lisa Gääw Rolander och jag bytte nyligen från er halebop till tre, då jag köpte en ny mobil. Jag skrev i att jag skulle behålla mitt tidigare nummer (07XXXXXXX). Jag har nu lite strul, mitt nummer verkar inte vara helt överfört då mina kontakter får sms från ett annat nr och inte mitt tidigare.

 

Sedan ska jag åka till UK mellan 26-30e april. Kan man köpa något tillägg så det går att surfa där?

 

Tack på förhand.

Vänliga hälsningar

Lisa Gääw Rolander

icon

Bäst svar av Qwirks 12 April 2023, 14:53

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Kan andra ringa dig på ditt gamla nummer? Om du ringer till någon, vilket nummer syns då? Om ditt gamla nummer fungerar i båda dessa fall när du har ditt 3-simkort i telefonen har nummerporteringen gått igenom som den ska. Om inte, behöver du kontakta 3 kundservice.

Detta är ett publikt kundforum för diskussion kunder emellan så det kan vara bra att inte skriva ut sitt telefonnummer här om du inte vill få oönskade samtal.

Om du har en iPhone kan det vara så att den har registrerat det med ditt tillfälliga nummer som du fick hos 3 innan nummerporteringen. Gå till Inställningar - Mobilnät - Mitt nummer och säkerställ att rätt nummer står där. Starta sedan om telefonen. Du kan också kontrollera att rätt nummer står under Inställningar - Meddelanden och under Inställningar - FaceTime.

Svara