Jag la precis till dottern på familjeabbonemanget och har fått bekräftelse på beställningen, i dagsläget har hon kontantkort hos en annan operatör, hur gör jag för att få samma nummer på det nya abonnemanget? När jag går in på mitt3 får jag bara upp mitt och sambons nummer, och om jag ska göra en nummerflytt kommer ett av dessa nummer att ersättas, och det ska vi ju inte
Sida 1 / 1
Hejsan
Det kan dröja en stund innan din nybeställda 3Extra användare dyker upp i Mitt3. Men när du ser den där så kan du beställa en nummerflytt direkt i appen - så här gör du:
Ifall numret är registrerat i ditt namn hos den andra operatören, följ dessa steg:
- Klicka här för att logga in på Mitt3
- Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
- Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
- Nu är det klart! Du får ett SMS snart med bekräftelse och mer information
Ifall numret står på någon annans namn hos den andra operatören, följ dessa steg:
- Klicka här för att logga in på Mitt3 och beställa nummerflytt
- Läs och godkänn checklistan
- Välj vilket abonnemang hos oss som numret ska flyttas till
- Ange samt bekräfta din mejladress
- Ange numret du vill flytta in och ifall du vill flytta över det ett specifikt datum
- Skriv in nuvarande nummerägarens uppgifter och ifall blanketten ska skickas per mejl eller SMS
- Signera slutligen med bankID. Du får ett SMS så fort den nuvarande nummerägaren har signerat blanketten.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.