Skip to main content
Svar

Nummerflytt FRÅN tre

  • November 21, 2025
  • 2 svar
  • 84 visningar

Hej. Min bindningstid går ut 27 december. Jag har beställt ett nytt abonnemang hos en annan operatör som startar den 23 december men de kan inte göra nummerflytten eftersom bindningstiden inte gått ut än. Kan ni “släppa” mitt nummer så det kan flyttas dit den 23e december?

Bäst svar av Qwirks

För att genomföra flytten tidigare behöver du begära en slutfaktura från Tre. Så fungerar det hos alla operatörer. Kontakta 3Kundservice så hjälper de dig.

Annars är nog det enklaste att flytta fram startdatum hos din nya operatör tills bindningstiden har gått ut. Se i så fall till att de begär nummerporteringen redan nu så slipper du betala dubbelt för dina abonnemang under uppsägningstiden.

2 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • Svar
  • November 22, 2025

För att genomföra flytten tidigare behöver du begära en slutfaktura från Tre. Så fungerar det hos alla operatörer. Kontakta 3Kundservice så hjälper de dig.

Annars är nog det enklaste att flytta fram startdatum hos din nya operatör tills bindningstiden har gått ut. Se i så fall till att de begär nummerporteringen redan nu så slipper du betala dubbelt för dina abonnemang under uppsägningstiden.


  • Nykomling
  • November 25, 2025

How typical that the only place to get instructions for how to move a number out from Tre is to dig through the old community board and finding messages on it vs actual Tre provided instructions in the Support/Help section. In the support/help section there’s detailed instructions on how to move a number IN to Tre, but not out, not even under ‘related articles’. Clever!