Besvarat

Nytecknat mobilt bredband

  • 18 October 2018
  • 13 svar
  • 744 visningar

Tecknade härom dagen ett mobilt bredband för att sänka min månadskostnad. Jag gick nu in och tittade på abonnemangöversikten och när jag går in och tittar på det nya mobila bredbandet så står det att det kostar 69 öre/sms osv men på min ordinarie abonnemang så är det obegränsat med sms och samtal. Vad är det som gäller? Jag vill ju ha kvar att jag kan skicka obegränsat med sms samt samtal!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Pettersson 18 October 2018, 16:38

Visa original

13 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

I abonnemangsöversikten ser du vilka villkor som gäller för respektive abonnemang. Det vill säga att om du skickar ett SMS från ditt mobila bredband kommer det att kosta 69 öre. Om du däremot skickar det från ditt mobilabonnemang kostar det inget extra.

Även om du skulle dela datamängden mellan dessa abonnemang så gäller respektive abonnemangsvillkor för respketive abonnemang och detta påverkas inte av vilken datamängd som används.

Alltså; om du har sim-kortet tillhörande ditt mobilabonnemang i din mobil så kommer du ha fria samtal och sms enligt ditt abonnemangs prislista.

Hänger du med? 🙂
Jag kanske hänger med haha..
Alltså det mobila bredbandet gick ut på att få mer surfmängd men är det då så att när min orginala surfmängd tar slut så börjar sms:en kosta? Eller förstår jag det fel? 😄
Användarnivå 7
Emblem +40
Om du använder sim-kortet som tillhör ditt mobilabonnemang kommer alltid de villkor som gäller för det abonnnemang att gälla. Alltså: fria SMS och samtal. Det påverkas inte av hur mycket surf du använder. :)

Skulle du däremot sätta in sim-kortet som tillhör ditt nya mobila bredband kommer det att kosta 69 öre per sms oavsett hur mycket eller lite surf du använt.

SMS kommer alltså inte kosta dig något 🙂
Jaha okej! Tack så jättemycket för hjälpen! 😃
Bara för extra förtydligande! Så den har dosan jag har fått hem som mobilt bredband är som ett portabelt wifi som man kan ansluta sig till om jag förstår det rätt? 🙂
För nu när jag försöker ansluta så fungerar det inte och det verkar som jag måste sätta i ett sim-kort! När jag tecknade detta så förstod jag det som att det skulle läggas på min redan nuvarandes surf men nu verkar jag behöva ett till sim-kort? Sjukt missnöjd just nu...
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Matti!

Om jag har förstått dig rätt har du tecknat ett mobilt bredband för att få tillgång till mer datamängd och även lagt till funktionen 3Dela data för att kunna nyttja denna extra datamängd på ditt mobilabonnemang, stämmer det?

Vad du behöver göra då är att sätta in det SIM-kort du har fått för det mobila bredbandet i det WiFi-modem du har fått eller i en olåst mobil (eller låst till 3) med stöd för 3G-nätet så att ditt nya mobila bredbandsabonnemang blir aktiverat.
Aktiveringen sker automatiskt när det SIM-kortet kopplar upp sig mot 3:s mobila nät.

Du behöver inte framgent ha detta SIM-kort aktivt i vare sig modem eller någon mobil utan med 3Dela Data-funktionen kommer du ändå åt det abonnemangets datamängd via ditt mobilabonnemang.

Hoppas att denna förklaring gör dig en aning mindre missnöjd.
Återkom om det uppstår några problem.

Jag sitter ändå vid datorn och pluggar åtminstone en timme till ikväll. : )
Användarnivå 7
Emblem +10
@Pettersson och @Tristan har helt rätt!
Stoppa in sim-kortet som du har fått till bredbandet in i den portabla routern som du fick med.

Då kommer den ”pucken” att fungera som bärbart bredband till ex dator/surfplatta.

Surfmängden kommer att delas till din mobil även om pucken är hemma, förutsatt att du har lagt till 3Delad data tjänsten. 🙂
Okej men då tror jag att jag förstår! Jag har fått det att fungera nu. Tack så mycket för hjälpen🙏🏼 Supersnällt! 😊
Hej igen hehe! Vid tecknandet av detta bredband så tecknade jag att jag kunde dela potten men det ser ut som jag inte kan göra det mer än att ha den där lilla dosan med mig hela tiden... vet ni om jag gör något fel eller ska jag ringa supporten kanske?
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej igen hehe! Vid tecknandet av detta bredband så tecknade jag att jag kunde dela potten men det ser ut som jag inte kan göra det mer än att ha den där lilla dosan med mig hela tiden... vet ni om jag gör något fel eller ska jag ringa supporten kanske?

Hallå igen! 🙂
Då låter det som att tjänsten är ej igång men det är superenkelt att fixa!
Gör så här:
  1. Logga in på Mitt3 som administratör (din mailadress)
  2. Klicka på fliken "Abonnemang"
  3. Klicka på fliken "3Dela data"
  4. Kryssa i abonnemangen som ska dela data med varandra
  5. Tryck på "Fortsätt" för att bekräfta
När ovan är klart kommer dina abonnemang att dela data med varandra och du behöver inte ta med den portabla routern.

Berätta hur det gick! 👌☺️
Det gick jättebra tack!
På telefon sa han dock att det skulle ingå om jag valde att teckna detta men nu stod det att jag skulle köpa, det kanske löser sig sen när jag får fakturan🤔 annars får jag kanske ringa!
Tack så mycket för hjälpen!🙏🏼
Användarnivå 7
Emblem +10
Det gick jättebra tack!
På telefon sa han dock att det skulle ingå om jag valde att teckna detta men nu stod det att jag skulle köpa, det kanske löser sig sen när jag får fakturan🤔 annars får jag kanske ringa!
Tack så mycket för hjälpen!🙏🏼


Härligt att det löste sig :)
Jag förstår, då bör du kunna se en rabatt som motsvarar 50kr på din kommande faktura. (3Dela data kostar 49kr).

I annat fall är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundservice!

Svara