Hej @TjorvenoAlessi, välkommen till 3Community!
Verkligen ledsen för din situation, och frågetecknen kring dina abonnemang och surfen.
Det ska mycket riktigt gå att dela surf från 100GB bredbandsabonnemang till mobilabonnemangen, så det ska inte vara några konstigheter. Fungerar inte detta i talande stund, så rekommenderar jag att kontakta vår kundservice - tryck här för att se kontaktvägar.
Det är även dom som jag rekommenderar att kontakta för att se över dina kostnader, då detta är ett publikt forum och vi kan därför inte gå in i detaljer. Ifall du kontaktar kundservice enligt ovan så kan de hjälpa dig att se över alla dina kostnader samt surfen där som var lite förvirrande
Hoppas det löser sig för dig!
Tack för hjälpen. Var rädd för att surf en på bredbandet inte gick att dela med med telefonerna. Att det inte går att dela surf med den gröna appen är helt ok, även om brebandens surf inte går att dela i EU. Vi använder i princip väldig lite surf utanför hemmet, är vi hos någon annan så använder vi deras surf. Blev nyligen en hel del, jag låg på sjukhus i 5 dygn, orkade inte be om deras wifi. Satt isolerad i ett rum, lösenordet hänger i korridoren, men har ju mycket surf. Så jag litar på att brebandens surf på 100 GB funkar på mobilerna också.
Blev grundlurad av Mobilizera en gång, då med Telenor. "Gratis dator och 2 gratis mobiler." Maken jobbar med datorer, datorn hamnade på återvinningen, liksom telefonerna, rena skräpet. Jo, jag slängde inte ut varorna. Efter mycket tjafs hamnade jag hos en gullig chef på Mobilizera. De betalade t. om frakten tillbaka. Gissar att Mobilizera tjöt av skratt när jag gått.
Det som stör mig är att mobiloperatörer använder sådana "underförsäljare" Folk blir lurade på tillfälligt försäljningsställen, t. ex vid tillfällig försäljning där och på marknader. Mobilizera var fruktansvärda. Än idag blir folk lurade av liknande bolag, ofta hos Tre. Behöver jag något så kontaktar jag Tre, vill inte bli överrumplad, att köpa något jag inte behöver. Och den halverade kostnaden? Den blev dubbel istället. Var vid juletid för många år sedan. Bolag som Mobilizera finns fortfarande kvar. Ringde någon "återförsäljare" minns inte vem. De får det att låta som vi känner varandra, upprepar mitt namn hela tiden. Ordet "strålande" upprepas hela tiden. Sådana säljare förstör bara för Tre. Hur stora behov har folk runt 90 av dator, flera surfplattor och dyra telefoner när de BARA vill kunna ringa med en telefon. Ringa till en dement kvinna som knappt vet vad hon heter. "Lysande" Ni tappar kunder av era "underhuggare" När det krånglar hänvisar Tre tillbaka till de luriga underhuggare. Ryktet sprids, har hört många som väljer bort Tre av den anledningen. Varför använder sig ens Tre av dessa underhuggare?
Jag är nöjd med Tre. Men varje gång jag hör sådana här händelser - av folk jag känner, inte från någon tidning, så tänker jag välja bort Tre. Har 6 abonnemang, blir flera tusen i månaden. Att kränga varor och tjänster krävs en dresserad apa göra, att lösa problem kräver proffs. Jag har ALLTID fått hjälp av Tre. Men inte lätt att veta om det är Tre eller någonbunderhuggare som ringer. Tydligen underhuggare som ansvarar för de varor de säljer, har hört det många gånger. Hur ska kunder veta det? Man tror att Tre har ansvaret inte underhuggare.
Men jag är supernöjd med Tre hittills, men det har blivit att jag blivit vaksam på telefonbolag. Har haft Tre så länge jag kan minnas. Pappa hade biltelefon, fick användas privat också, en stor lur. Sedan fick han en mobil. Är nog 25 år sedan. 7 kr/minut att ringa. Hade jag inte sagt till så hade det varit så än idag. Jag tog över telefonen, fick ett bättre pris. Minns inte när jag blev kund hos Tre, men absolut kanonbra.