Besvarat

Oanvändbar surf?

  • 10 February 2021
  • 2 svar
  • 210 visningar

Jag har 6 abonnemang på Tre, varav 2 bredband, totalt 100 GB till plattorna. Jag litar inte på telefonbolag. Fixade en ny telefon i somras, tror jag..Tog 2 surfplattor med 50 GB på varje. Surfplattorna skänkte vi bort, vi hade bättre och använder dem enbart inom wifi. Säljaren sa att de 100 GB surf på plattorna ingick i delad surf med telefonerna. Blev jag lurad? Killen var tydlig, har jag tur finns det en inspelning.

 

Vad skulle vi ha 100 GB surf till om det inte gick att dela med telefonerna? Betala för något man inte kan använda. Bokstavligen som att spola ner pengar i toan. Jag måste dra ner mina kostnader, är allvarligt sjuk med en inkomst på 11.000 kr. Allt blir dyrare och dyrare och ersättningen höjs inte i takt med ökat pris på varor och tjänster. Gröt 2 dagar innan ersättningen kommer in. Oförutsedda räkningar och andra kostnader? Tvingas låna av anhöriga, kan nog inte betala tillbaka det

 

Det går inte att skicka surf från bredband till mobil. Helt ok. Men enligt säljaren hamnade surfen från bredbandet i potten så att alla telefoner kan använda det.

Har beställt en Iphone 12 från Tre idag, har ju 2 veckors ångerrätt via telefon. Blev jag lurad i somras då jag fick 2 bredband, totalt 100 GB om det inte ingår i potten för delad surf? Då kommer jag avvecklala alla 6 abonnemang hos Tre undan för undan när bindningstiden går ut.

 

Har hört många som blivit lurade av telefonbolag, även Tre. Jag har varit nöjd med Tre och hoppas och tror att jag inte blivit lurad nu på något jag inte kan använda. Vad ska jag ha bredband till som jag inte använder? Som sagt, plattorna fick vänners barn, vi behövde bara GB från bredband till gemensam pott för alla våra 4 telefoner. Ska se om jag har inspelningen kvar eller om den kraschade.. 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 11 February 2021, 09:11

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @TjorvenoAlessi, välkommen till 3Community!

Verkligen ledsen för din situation, och frågetecknen kring dina abonnemang och surfen.
Det ska mycket riktigt gå att dela surf från 100GB bredbandsabonnemang till mobilabonnemangen, så det ska inte vara några konstigheter. Fungerar inte detta i talande stund, så rekommenderar jag att kontakta vår kundservice - tryck här för att se kontaktvägar.

Det är även dom som jag rekommenderar att kontakta för att se över dina kostnader, då detta är ett publikt forum och vi kan därför inte gå in i detaljer. Ifall du kontaktar kundservice enligt ovan så kan de hjälpa dig att se över alla dina kostnader samt surfen där som var lite förvirrande :blush:

Hoppas det löser sig för dig!

Tack för hjälpen. Var rädd för att surf en på bredbandet inte gick att dela med med telefonerna. Att det inte går att dela surf med den gröna appen är helt ok, även om brebandens surf inte går att dela i EU. Vi använder i princip väldig lite surf utanför hemmet, är vi hos någon annan så använder vi deras surf. Blev nyligen en hel del, jag låg på sjukhus i 5 dygn, orkade inte be om deras wifi. Satt isolerad i ett rum, lösenordet hänger i korridoren, men har ju mycket surf. Så jag litar på att brebandens surf på 100 GB funkar på mobilerna också.

 

Blev grundlurad av Mobilizera en gång, då med Telenor. "Gratis dator och 2 gratis mobiler." Maken jobbar med datorer, datorn hamnade på återvinningen, liksom telefonerna, rena skräpet. Jo, jag slängde inte ut varorna. Efter mycket tjafs hamnade jag hos en gullig chef på Mobilizera. De betalade t. om frakten tillbaka. Gissar att Mobilizera tjöt av skratt när jag gått.

 

Det som stör mig är att mobiloperatörer använder sådana "underförsäljare" Folk blir lurade på tillfälligt försäljningsställen, t. ex vid tillfällig försäljning där och på marknader. Mobilizera var fruktansvärda. Än idag blir folk lurade av liknande bolag, ofta hos Tre. Behöver jag något så kontaktar jag Tre, vill inte bli överrumplad, att köpa något jag inte behöver. Och den halverade kostnaden? Den blev dubbel istället. Var vid juletid för många år sedan. Bolag som Mobilizera finns fortfarande kvar. Ringde någon "återförsäljare" minns inte vem. De får det att låta som vi känner varandra, upprepar mitt namn hela tiden. Ordet "strålande" upprepas hela tiden. Sådana säljare förstör bara för Tre. Hur stora behov har folk runt 90 av dator, flera surfplattor och dyra telefoner när de BARA vill kunna ringa med en telefon. Ringa till en dement kvinna som knappt vet vad hon heter. "Lysande" Ni tappar kunder av era "underhuggare" När det krånglar hänvisar Tre tillbaka till de luriga underhuggare. Ryktet sprids, har hört många som väljer bort Tre av den anledningen. Varför använder sig ens Tre av dessa underhuggare?

 

Jag är nöjd med Tre. Men varje gång jag hör sådana här händelser - av folk jag känner, inte från någon tidning, så tänker jag välja bort Tre. Har 6 abonnemang, blir flera tusen i månaden. Att kränga varor och tjänster krävs en dresserad apa göra, att lösa problem kräver proffs. Jag har ALLTID fått hjälp av Tre. Men inte lätt att veta om det är Tre eller någonbunderhuggare som ringer. Tydligen underhuggare som ansvarar för de varor de säljer, har hört det många gånger. Hur ska kunder veta det? Man tror att Tre har ansvaret inte underhuggare.

 

Men jag är supernöjd med Tre hittills, men det har blivit att jag blivit vaksam på telefonbolag. Har haft Tre så länge jag kan minnas. Pappa hade biltelefon, fick användas privat också, en stor lur. Sedan fick han en mobil. Är nog 25 år sedan. 7 kr/minut att ringa. Hade jag inte sagt till så hade det varit så än idag. Jag tog över telefonen, fick ett bättre pris. Minns inte när jag blev kund hos Tre, men absolut kanonbra. 

Svara