Fråga

Obegränsad Surf, inte obegränsad?

  • 6 July 2022
  • 10 svar
  • 1601 visningar

Hej!

Ny här!

vad jag förstått efter lite efterforskning när en av mina extra användare inte kunde surfa längre är att extra användare har en gräns på 100gb/månaden?

Kan inte direkt Kalle abonnemanget obegränsat då, eller?

 

kan man göra något åt detta? Eller något när man kommer upp i 100gb gränsen?

 

Ny besviken 3 medlem..

 


10 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Chexxet 

 

Ja exakt , Om huvudabbonnemanget är obegränsad surf , så får varje extra användare en pott på 100 GB /Månaden.

Varje användare får ett eget nummer där samtal, sms/mms och samma hastighet ingår, ni delar på surfen från huvudabonnemanget, max 100 GB per månad och användare. Du kan lägga till upp till fem extra användare sammanlagt.

 

Ja man kan skippa extra användare och ha ett till abbonnemang med obegränsad surf .

 

https://www.tre.se/handla/abonnemang?b=nb&o=po&offerId=v3s47yDc1WOrxUCIcCcOsjmTXqLA8pTIxGxjnj8hOkREo38KQSzpbDCwR_Ln9WHYiv

 

Mvh F

@frodrik91 

Okej! Ja visst det är ett alternativ men då försvinner ju hela delen med extra användare, istället för 99kr/mån så är det ju 499kr/mån.. 

Kan ju bara hoppas dom lyssnar och släpper gränsen igen 🙈

Användarnivå 7
Emblem +40

@Chexxet Hej,

 

är det bara en enhet som regelbundet använder över 100GB/månad kan ju ett alternativ vara att denna enhet har simkortet med huvudabonnemanget i sig. Genom att göra så, får du ett obegränsat abonnemang i den enheten och de med 100GB-begränsningen i de andra. ☺️

@Pettersson 

Smart! Så långt har jag inte tänkt alls!!

får ha koll ngn månad och se hur jag ligger på korten då.

Ligger ute och jobbar om veckorna så är inte alltid det finns något att göra på kvällarna eller när man får ställ skift 40mil hemifrån 🙄 

Användarnivå 5
Emblem +33

@Chexxet 

Det kan också vara bra att komma ihåg att 100 GB faktiskt är ganska mycket. Vid normal användning är det svårt att komma upp i 100 GB på en månad. Inte ens mina barn som är storkonsumenter på video gör det. Det är alltså endast om du är storkonsument på video-streaming via mobilnätet som du riskerar att spräcka gränsen på 100 GB.

@Qwirks 

Absolut! När jag jobbar så är det inte problem att göra åt 15-20gb en kväll genom att kolla på serie och filmer. 

Användarnivå 5
Emblem +33

@Chexxet 

Vet inte om du redan har laddat ned Mitt3-appen, men annars kan jag tipsa om att där kan du följa förbrukning i realtid på alla dina abonnemang.

@Qwirks 

Den har jag! Bra hjälpmedel för att följa förbrukningen som du säger 😊

Jag har obegränsad surf men slut ?

Jag har obegränsad surf men slut ?

Har du precis bytt?

hade problem första 3 dagarna när jag skaffade det, fick ringa supporten så fick dom starta om abonnemanget på något sätt… efter det så funkade det utan problem 

Svara