Besvarat

Obegränsat abonnemang

  • 2 October 2018
  • 4 svar
  • 596 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer
Jag har abonnemanget obegränsat och då får man ju använda 20GB/dygn. Sen så kan man fylla på kostnadsfritt med 5GB åt gången. Hur och vart fyller man på med 5GB extra kostnadsfri data? Har kollat runt och hittar verkligen ingen information om detta.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 2 October 2018, 10:26

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej cknp!

Utan att veta exakt skulle jag vilja påstå att den informationen kommer i det SMS som meddelar att man har nått upp till dygnsspärren, då det i abonnemangsinformationen står så här:

Vid förbrukning av 20GB under ett dygn spärras abonnemanget för surf och behöver låsas upp via en kostandsfri SMS-påfyllning av 5GB. SMS-påfyllning av 5GB kan göras ett obegränsat antal gånger.

Klicka på rätt abonnemang här och välj sedan att visa mer info så kan du också se det.
Ja precis det är den texten jag läste men visste ej att man får ett sms med vidare instruktioner när den gränsen väl uppnås. Tack
Användarnivå 5
Emblem +10
@cknp

Det är i alla fall min kvalificerade gissning baserat på att det är precis så som de övriga surfbegränsningarna fungerar och det vore underligt om 3 har skapat hjulet en gång till bara för detta abonnemanget.

: )
Ja jag förstår men det låter rimligt. Lär aldrig komma upp i 20gb/dygn men tänkte mest i förebyggande syfte om jag gör det. Kan ju hända om man är på semester och vill streama formel 1 i 4k eller nått sånt.

Svara