Besvarat

Överlåta abonnemang

  • 28 March 2023
  • 4 svar
  • 292 visningar

Jag har tre nummer i mitt abonnemang. Kan ett av numrens bli ”eget” alltså överlåtas? Men forfarande dela min surf?

icon

Bäst svar av Pettersson 28 March 2023, 18:31

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@AngelikaLuneburg Hej,

 

för att abonnemangen ska kunna använda samma surfpott behöver de stå på samma person, så att de faktureras tillsammans. Om abonnemanget överlåts till en annan person kommer det att bli till ett fristående abonnemang.

 

Finns det någon speciell anledning som gör att du vill överlåta abonnemanget - jag tänker om det kan vara så att det finns någon annan lösning? 😄

Min dotter vill att det ska synas att hon har numret.

Användarnivå 5
Emblem +33

Ni borde kunna uppdatera era uppgifter genom att logga in på hitta.se och eniro.se eftersom jag antar att det är på någon av dessa sajter hon vill att det ska synas.

Användarnivå 7
Emblem +40

@AngelikaLuneburg Precis som @Qwirks skriver kan ni kontakta de olika upplysningstjänsterna för att se till att numret dyker upp vid rätt namn. Ett förslag för att ta bort det från ditt namn är att ni börjar med följande:

  1. Logga in på Mitt3 med Mobilt Bank ID
  2. Välj telefonnumret din dotter använder
  3. Välj abonnemangsdetaljer

Under Uppgifter kan ni ändra namnet så det blir din dotters namn, om det inte redan är gjort. Sedan under “Samtycken och integritet” stänger ni av “Visa nummer hos nummerupplysningsföretag”. 

 

Vänta sedan ungefär en vecka tills numret har försvunnit hos Hitta och liknande. Därefter kan ni själva lägga till uppgifterna hos Hitta, Eniro osv och då med din dotters namn. :) 

Svara