Besvarat

Operatörlås

  • 5 September 2018
  • 4 svar
  • 886 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej. Försöker låsa upp min Samsung och har skrivit i min IMEI-nummer och gjort det jag ska där men sedan när allt är klart kommer det upp att sidan inte kan hittas, vad beror det på?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Erik 5 September 2018, 22:38

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Emme!

Det är svårt att besvara din fråga om vad exakt detta beror på.

Kan vara att du tillfälligt hade problem med uppkopplingen alternativt att något gick fel när du skulle gå vidare till sista steget.

Du kan pröva med att rensa webbhistoriken, inklusive cache, i din webbläsare och starta om den innan du gör ett nytt försök att låsa upp din mobil.

Ifall du fortfarande bara får samma felmeddelande som resultat rekommenderar jag att du tar kontakt med Kundservice under morgondagen.
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Emme92! Vill börja med att välkomna dig till 3Community och tacka för din fråga :)

Jag fick precis information om att vi har tekniska problem med operatörskoder på Tre.se som gör att man får upp meddelandet ”Sidan kan inte visas”. Våra tekniker jobbar för att lösa det men jag tror inte att det blir klart redan ikväll.

Jag behöver tyvärr be dig att vänta och testa igen imorgon. Om vi inte hittar en lösning relativt snabbt rekommenderar jag att du följer @Tristan tips och tar kontakt med mina kollegor på kundservice. De kan hjälpa dig med upplåsning direkt via telefon eller annan kontaktväg.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Erik

Intressant information.
Jag testade nämligen med IMEI för min gamla iPhone 3GS och kom vidare utan problem, men det kan bero på att den operatörskoden redan är beställd sedan tidigare.
Användarnivå 7
Emblem +10
@Erik

Intressant information.
Jag testade nämligen med IMEI för min gamla iPhone 3GS och kom vidare utan problem, men det kan bero på att den operatörskoden redan är beställd sedan tidigare.


Tack för att du testade!
Felet är dessvärre sporadiskt och jag kan vid denna tidpunkt inte svara på om det gäller specifika tillverkare/modeller eller andra inställningar på abonnemanget. Så fort jag fått bekräftat att felet är åtgärdat så uppdaterar jag er i denna tråd. 🙂

Svara