Oseriösa säljföretag Tre använder, varför?

  • 28 November 2018
  • 1 svar
  • 1200 visningar

Lite rolig läsning till att börja med:

https://se.trustpilot.com/review/viggomobil.se

FD Mobilizera, döpte om sig till Viggo Mobil, fortsätter att vara oseriösa klåpare.

https://se.trustpilot.com/review/mobilizera.se

De kontaktade mig förra hösten för att hjälp mig sänka mina mobilkostnader, har två abbonemang, samt 1 st mobiltbredband.

1) De rent ut ljög om att man skulle få helt gratis mobiler som trogen kund bonus, samt en surfplatta (vart kund sedan Tre startade), dessa låg sedan med den sedvanliga avbetalningen med 24 månader bundet, precis som om man väljer en mobill med detta själv.
2) Surfplattan kom aldrig.
3) Tillbehör lades på med månadskostnad, seriöst, vem betalar 24 månader för mobilskal, hörlurar och en påse!?
4) Istället för att sänka kostnaden blev det dubbelt så dyrt.
5) Vid hävning samt retur så visar de sig att de fortfarande bara tar returer med företagspaket, men de har lagt returavdelningen på postort där posten ej levererar företagspaket, smart iofs, försvårar för kunden att göra en retur. Som tur är känner man speditörer som kunde ordna det hela via företaget, men hur gör de som inte vet? Skamligt.

Detta kostade Tre två st månadsabbonemang, ett bredbandsabbonemang, samt en nöjd kund. Nu rullar jag månad till månad eftersom jag vill ha kvar mina mobilnummer, som jag blitt tillsagd ej går att portera till något annat mobilföretag. Lustigt hur man tvärtemot vad Viggo påstår, låta det rulla månad till månad förresten, de sa att då blir det uppsagt.

Nu i dagarna har de börjat ringa igen, ringer de mer så byter operatör jag även om jag skulle förlora mina telefon nummer, vill inte stödja sådana här säljfasoner. Visst vet man att det är gråzoner och fusk inom mobilbranschen, men det här är ju bara löljigt. Tyvärr tror jag Tre inte bryr sig eftersom både Viggo och Mobilizera vart på tapeten förut, men Tre fortsätter att anlita deras tjänster. Kommer glatt sprida denna information vidare, känns det på sista linjen så kanske någon reagerar.

Sedan sista punkten, de påstår att jag är kund hos dem när de ringer, eh, nej, jag är kund hos Tre.

Hoppas någon kan reagera över dessa säljare som skadar Tre's rykte, företag som dessa påminner starkt om amerikanska begnade bilförsäljare. Tyvärr har vi ångerrätten i Sverige, så vi har ganska bra skydd.

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @MickeL

Givetvis är det väldigt tråkigt om man känner sig missnöjd och vi ser väldigt allvarligt på denna typ av situationer. Vi har ett tätt samarbete med våra återförsäljare för att säkra kvalitén.

Om det är så att man efter kontakt med någon återförsäljare är missnöjd kan man alltid höra av sig direkt till återförsäljarens kundservice för att gå igenom kostnader.

Naturligtvis går det även bra att ta kontakt med vår kundservice så hjälper vi att se över det tillsammans med återförsäljaren.

I båda fallen är det viktigt att man då hör av sig inom en skälig tid om man upplever något problem.

Kontaktuppgifter till kundservice finner du här.

Svara