Besvarat

Otydliga event försäljare

  • 18 september 2018
  • 4 svar
  • 225 visningar

Råkade ut för en mycket otydlig försäljare som lovade runt. Men resultatet blev riktigt tunt och dyrt.
Företaget som var ute och representerade TRE erbjöd en notpadda för 0 kr. Och ett fri kort.
Dem upplyste inte storleken på bredbands abonnemanget.
DET SUGER som en gammal Tre kund så blir man j*vligt besviken på säljarna och Tre som använder sådant företag. Och när man försöker ringa Tre´s kundtjänst så kommer man inte längre fram än man ska slå sitt personnummer. O när man har slagit in sitt personnummer så for man ett felmedlade. Fel inslagning. Tack 👺😡 Och det blir billigare att köpa grejerna från tre direkt.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bästa svar av Pettersson 18 september 2018, 14:31

Hej!

Konstigt att du inte kan komma fram till 3s kundtjänst. Om du ringer 0735-300 400 och försöker igen. Efter två eller tre inmatningsförsök kommer du att komma vidare ändå, så det gör inte så mycket att du får ett felmeddelande.

Alternativt om du trycker in siffrorna lite längre, så att ditt personnummer registreras ordentligt.

Hur fungerar det? Kommer du fram? 🙂
Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +12
Hej!

Konstigt att du inte kan komma fram till 3s kundtjänst. Om du ringer 0735-300 400 och försöker igen. Efter två eller tre inmatningsförsök kommer du att komma vidare ändå, så det gör inte så mycket att du får ett felmeddelande.

Alternativt om du trycker in siffrorna lite längre, så att ditt personnummer registreras ordentligt.

Hur fungerar det? Kommer du fram? 🙂
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Daggis!

Vill bara tillägga att du vid tecknande av abonnemangsavtal utanför företagets fysiska butik, vilket det oftast är frågan om vid eventförsäljning, har laglig ångerrätt på 14 dagar.

Det kan vara lämpligt att ta kontakt med företaget vars säljare du har tecknat avtalet med och nyttja din ångerrätt ifall du fortfarande har den möjligheten.
Hej Pettersson.
Fick ta fram den nya mobilen och då löste det sig.
Det dröjde
Hej Daggis!

Vill bara tillägga att du vid tecknande av abonnemangsavtal utanför företagets fysiska butik, vilket det oftast är frågan om vid eventförsäljning, har laglig ångerrätt på 14 dagar.

Det kan vara lämpligt att ta kontakt med företaget vars säljare du har tecknat avtalet med och nyttja din ångerrätt ifall du fortfarande har den möjligheten.


Men det vad dem har lovat som inte stämde.
Trots kontakt med företaget så vägrar dem föra en vettig diskussion med mig.
O vägrar diskutera med mig.

Svara