Skip to main content

Fråga abonnemang utan bidningstid , 1 månads uppsägningstid: Har flyttat ut mitt nr under uppsägningsperioden, (1 månad), ca 14 dagar in i den. Varför påförs “Rest 3Surfa 15G” - resterande uppsägningstid 240927-241010” utanför abonnemangstidens uppsägningstid (!!) när abonnemanget sas upp 240827 ?

Står det något om detta i avtalen för era abonnemang att ni har rätt att ta ut “Rest 3Surfa 15G” utanför gällande uppsägningstid 1 månad i samband med nr-flytt under uppsägningsperioden?

Abonnemanget var dessutom var spärrat för utg trafik under uppsägningsmånaden, så någon surf / samtal har inte gjorts. Uppsägning meddelad gn 3´s kundtjänst.

Hej ​@Dunderklumpen och välkommen till 3Community! 👋🏻

Får börja med att ursäkta det sena svaret, och hoppas att du redan har fått svar på din fråga via annat håll.

Om inte:
Min tolkning av detta är att uppsägningstiden började räknas från och med 2024-09-10 och att numret flyttades 2024-09-27 (17 dagar efter att din uppsägningstid börjat gälla). Detta innebär att det var 13 dagar kvar av uppsägningstiden när ditt nummer flyttades, och dessa dagar debiterades under “Rest 3Surfa 15GB”.

Vi ska inte debitera dig någonting extra om du inte har aktiv uppsägningstid eller bindningstid då du flyttar ut ditt nummer.

Fastän detta svar kommer sent, hoppas jag att det gav klarhet i din fråga! 🙂

Lämna en kommentar