Skip to main content
Hej! Är det någon här som upplevt att nätverket och hastigheten på det mobila bredbandet blivit sämre efter ni bytt till abonnemang med obegränsad surf? Vi bytte från 500gb mobilt bredband för ca 3 veckor sen och efter det strular det framförallt när vi streamar, med många ”tankepauser” där det bara står och laddar i väntan på att komma igång igen. Sjukt frustrerande!
Hej,



det låter konstigt. Det ska inte göras någon skillnad på vilket abonnemang du har i nätet. Har du testat att starta om din router? Bytte du hårdvara också eller endast abonnemang?
Ja vi har startat om den, brukar hjälpa annars när det krånglar. Och nej vi har inte bytt hårdvara heller, tre bytte bara abonnemangsformer.
@JeaNik75 Då låter det jättekonstigt att något skulle ha skett i samband med bytet av abonnemangsform, eftersom det endast är något som avgör hur mycket surf du har. Mitt bästa tips är att du kontaktar kundservice så att ni tillsammans kan göra en felsökning för att försöka hitta vart felet finns, så att det kan åtgärdas.



Innan du ringer är ett tips att du skriver upp tidpunkter när dessa avbrott sker och hur länge de varar, samt om det hjälper med en omstart av routern. Om möjligt - gör gärna ett test på www.bredbandskollen.se (och skriv upp resultatet) i samband med detta också. 🙂



Här finner du kontaktuppgifter till 3s kundservice.

Lämna en kommentar