Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 10 oktober 2018
  • 1 svar
  • 144 visningar

flytta sim kort till galaxy tab e. får inte igång telefonen simkortet.med pinkoden.X-X-X-X provat tio gånger
ock får inte svar på ny puk 7X-X-X-X-X

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Pettersson 10 oktober 2018, 22:10

Hej!

3Community är ett öppet forum som är tillgängligt för allmänheten, jag skulle därför inte rekommendera att du la upp information som ditt mobilnummer, pin/puk-kod eller personuppgifter här. 🔑

En PIN-kod består oftast av fyra siffror, denna går att återfinna på baksidan av det plastkort som simkortet satt i när du fick det. Efter tre gånger blir pinkoden låst och du måste ange din PUK-kod. Efter 10 gånger låses simkortet så att du behöver ett nytt simkort.

I ditt fall skulle jag rekommendera dig att ta med ditt simkort och din mobiltelefon till en 3Butik så kan de hjälpa dig med ett nytt simkort med ny PIN- och PUK-kod. Så kommer det förhoppningsvis börja fungera igen. Här finns en lista med alla 3Butiker i Sverige. Har du ingen 3Butik i närheten kan du även ringa kundtjänst som kan skicka ut ett nytt simkort eller beställa ett själv via Mitt3. Kundtjänst når du via telefon på 0735-300 400.

Lycka till!
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +11
Hej!

3Community är ett öppet forum som är tillgängligt för allmänheten, jag skulle därför inte rekommendera att du la upp information som ditt mobilnummer, pin/puk-kod eller personuppgifter här. 🔑

En PIN-kod består oftast av fyra siffror, denna går att återfinna på baksidan av det plastkort som simkortet satt i när du fick det. Efter tre gånger blir pinkoden låst och du måste ange din PUK-kod. Efter 10 gånger låses simkortet så att du behöver ett nytt simkort.

I ditt fall skulle jag rekommendera dig att ta med ditt simkort och din mobiltelefon till en 3Butik så kan de hjälpa dig med ett nytt simkort med ny PIN- och PUK-kod. Så kommer det förhoppningsvis börja fungera igen. Här finns en lista med alla 3Butiker i Sverige. Har du ingen 3Butik i närheten kan du även ringa kundtjänst som kan skicka ut ett nytt simkort eller beställa ett själv via Mitt3. Kundtjänst når du via telefon på 0735-300 400.

Lycka till!

Svara