Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 10 October 2018
  • 3 svar
  • 1502 visningar

flytta sim kort till galaxy tab e. får inte igång telefonen simkortet.med pinkoden.X-X-X-X provat tio gånger
ock får inte svar på ny puk 7X-X-X-X-X

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 10 October 2018, 22:10

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

3Community är ett öppet forum som är tillgängligt för allmänheten, jag skulle därför inte rekommendera att du la upp information som ditt mobilnummer, pin/puk-kod eller personuppgifter här. 🔑

En PIN-kod består oftast av fyra siffror, denna går att återfinna på baksidan av det plastkort som simkortet satt i när du fick det. Efter tre gånger blir pinkoden låst och du måste ange din PUK-kod. Efter 10 gånger låses simkortet så att du behöver ett nytt simkort.

I ditt fall skulle jag rekommendera dig att ta med ditt simkort och din mobiltelefon till en 3Butik så kan de hjälpa dig med ett nytt simkort med ny PIN- och PUK-kod. Så kommer det förhoppningsvis börja fungera igen. Här finns en lista med alla 3Butiker i Sverige. Har du ingen 3Butik i närheten kan du även ringa kundtjänst som kan skicka ut ett nytt simkort eller beställa ett själv via Mitt3. Kundtjänst når du via telefon på 0735-300 400.

Lycka till!

Jag har flyttat mitt abonnemang till er idag, pin funkade då inte så jag slog fel tre ggr för att lägga in pinkoden, funkade men den nya pinkoden funkar inte när jag bekräftar den. Har provat tre ggr och vågar inte fortsätta. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Jag har flyttat mitt abonnemang till er idag, pin funkade då inte så jag slog fel tre ggr för att lägga in pinkoden, funkade men den nya pinkoden funkar inte när jag bekräftar den. Har provat tre ggr och vågar inte fortsätta. 

Väldigt underligt @Happy2cu2! Tänker att du kanske skriver in fel PUK.

Är det 3Simkortet som sitter i mobilen och använder du PUK-koden från brickan? Du kan också hitta PUK-koden på Mitt3. Mer info: Om du glömt din PIN/PUK/Skärmlås

Svara