Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 29 oktober 2018
  • 1 svar
  • 180 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 svar
Hej!
Jag har angivit fel pin kod tre gånger och har därmed låst min telefon. jag har kvar plastkortet som sim-kortet satt i då jag köpte det. På baksidan står pin och puk-kod, men jag lyckas inte låsa upp min telefon. Hur ska jag göra?
Mvh!
Laila

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Pettersson 30 oktober 2018, 10:36

Hej,

det är PUK-koden du ska använda om du slagit PIN-koden fel tre gånger. Observera att du har 10 försök att slå PUK-koden rätt, sen låses simkortet helt. Du kan se över om du har rätt PUK-kod genom att logga in på Mitt3 och välja ditt abonnemang. Inne på Mitt3 visas alltid en uppdaterad PUK-kod som gäller om SIM-koret har bytts ut någon gång eller så.

Om du inte lyckas behöver du ett nytt simkort. Detta kan du få direkt i en 3Butik om du har med dig legitimation och är den som står på abonnemanget. Du kan även beställa ett via Mitt3 eller kundtjänst då kommer det inom några vardagar.

Hur har det gått?
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
Hej,

det är PUK-koden du ska använda om du slagit PIN-koden fel tre gånger. Observera att du har 10 försök att slå PUK-koden rätt, sen låses simkortet helt. Du kan se över om du har rätt PUK-kod genom att logga in på Mitt3 och välja ditt abonnemang. Inne på Mitt3 visas alltid en uppdaterad PUK-kod som gäller om SIM-koret har bytts ut någon gång eller så.

Om du inte lyckas behöver du ett nytt simkort. Detta kan du få direkt i en 3Butik om du har med dig legitimation och är den som står på abonnemanget. Du kan även beställa ett via Mitt3 eller kundtjänst då kommer det inom några vardagar.

Hur har det gått?

Svara