Hej,
Blev under sensommaren uppringd av en av era säljare som undrade om jag ville förlänga mitt abonnemang som skulle gå ut i november.
Eftersom jag skulle bibehålla oförändrat pris (199kr) med en utökad surf från 3 till 5 accepterade jag under villkor att inga andra kostnader/avgifter tillkom.
Odag fick jag en faktura på 199kr för september men dessutom var jag debiterad 80kr avseende ”resttillägg”, totalt 279kr.
Vad är detta? INGA tillkommande kostnader skulle utgå enligt säljaren. Jag motsätter mog starkt denna debitering eftersom överenskommelsen var 199kr!!!
Jonas
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
Svar
Resttillägg
Bäst svar av Tristan
Hej Jonas!
Till att börja med är resttillägg något som härrör ifrån ditt tidigare abonnemangsavtal och inte något som kommer med det nya avtalet i samband med förlängning av ditt abonnemang.
Resttillägg kan bestå av skillnad i abonnemangets månadskostnad, om ditt abonnemang tidigare kostade 299kr och det nytecknade bara 199kr blir resttillägget 100kr, eller månadskostnad för hårdvara som du köpt i samband med tecknande av det tidigare abonnemangsavtalet.
Kostnaden för resttillägg debiteras endast fram tills dess att ursprunglig bindningstid löpt ut, dvs i november i ditt fall.
Ifall du tittar på fakturaspecifikationen bör du kunna se om resttillägget är kopplat till köp av hårdvara eller abonnemang då hårdvaruköp står angivet som just månadskostnad för mobil/tillbehör.
Om du jämför denna månadens faktura med den faktura du fick i september bör du således kunna se motsvarande belopp under fakturaspecifikationen.
Återkom gärna om du har vidare funderingar så försöker vi reda ut dem så gott vi kan. : )
Avslutningsvis så vill jag bara upplysa dig om att 3Community inte är en del av 3:s Kundservice och att du därmed inte heller kan bestrida något den här vägen.
Communityn är till för att kunder ska kunna hjälpa andra kunder genom att dela kunskaper och erfarenheter.
Till att börja med är resttillägg något som härrör ifrån ditt tidigare abonnemangsavtal och inte något som kommer med det nya avtalet i samband med förlängning av ditt abonnemang.
Resttillägg kan bestå av skillnad i abonnemangets månadskostnad, om ditt abonnemang tidigare kostade 299kr och det nytecknade bara 199kr blir resttillägget 100kr, eller månadskostnad för hårdvara som du köpt i samband med tecknande av det tidigare abonnemangsavtalet.
Kostnaden för resttillägg debiteras endast fram tills dess att ursprunglig bindningstid löpt ut, dvs i november i ditt fall.
Ifall du tittar på fakturaspecifikationen bör du kunna se om resttillägget är kopplat till köp av hårdvara eller abonnemang då hårdvaruköp står angivet som just månadskostnad för mobil/tillbehör.
Om du jämför denna månadens faktura med den faktura du fick i september bör du således kunna se motsvarande belopp under fakturaspecifikationen.
Återkom gärna om du har vidare funderingar så försöker vi reda ut dem så gott vi kan. : )
Avslutningsvis så vill jag bara upplysa dig om att 3Community inte är en del av 3:s Kundservice och att du därmed inte heller kan bestrida något den här vägen.
Communityn är till för att kunder ska kunna hjälpa andra kunder genom att dela kunskaper och erfarenheter.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
