Fråga

ringa och surfa grekland

  • 3 September 2023
  • 3 svar
  • 59 visningar

Hej! Jag åker snart till Schweiz, Italien, grekland och Spanien. Vad jag kan se kan jag ringa och surfa som vanligt i de länderna förutom i grekland. Stämmer detta? 
kan jag ringa från scweiz,italien och Spanien till Sverige utan kostnad? Och ringa inom landet jag befinner mig i? Men att ta emot samtal från Sverige kostar?

men när jag är i grekland , vad gäller då?

 

undrar både kring surf och samtal/sms 


3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@KajsaI Hej,

 

om du har ett abonnemang där 3Världen ingår (du kan se det inne på Mitt3 under Abonnemangsdetaljer och genom att skrolla ner lite) så kan du använda ditt abonnemang som vanligt inom EU/EES samt i Schweiz. Har du inte 3Världen gäller andra priser för Schweiz. 

När du befinner dig i ett 3Världen eller EU/EES-land kan du ringa, SMSa och MMSa utan kostnad inom landet samt till Svenska nummer. Det kostar inte heller något att ta emot samtal för dig. Har du ett abonnemang med obegränsad data kan du använda upp till 60GB i något av dessa länder, annars gäller din vanliga datagräns. 

 

Hoppas att detta svarar på din fråga? Trevlig resa! 🛫

Jag har 3världen. Men grekland stod inte med på listan. Så de va just grekland jag mest undrade över 

Användarnivå 7
Emblem +40

@KajsaI Hänger med! 

 

Grekland ingår väl egentligen inte i 3Världen, eftersom det inkluderas i EU/EES. I alla länder nedan kan du använda mobilen som i 3Världen-länder.

 

Albanien, Argentina, Australien, Azerbajdzjan, Bangladesh, Brasilien, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Färöarna, Grönland, Guatemala, Hongkong, Indien, Indonesien, Israel, Japan, Kanada, Kenya, Kina, Macao, Malaysia, Mexico, Nicaragua, Nigeria, Nya Zeeland, Oman, Pakistan, Panama, Peru, Puerto Rico, Ryssland, San Marino, Saudiarabien, Schweiz, Singapore, Sri Lanka, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Turkiet, Ukraina, Uruguay, USA, Uzbekistan, Vietnam, Vitryssland, Zambia.

 

Belgien, Bulgarien, Cypern (grekiska delen), Danmark, Estland, Finland (inklusive Åland), Frankrike (inklusive Martinique, Guadeloupe, Saint-Martin, Franska Guyana), Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna (inklusive Saint-Martin), Polen, Portugal (inklusive Madeira, Azorerna), Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien (inklusive Kanarieöarna, Ceuta, Melilla), Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

 

Island, Liechtenstein, Norge (inklusive Svalbard, ej satellitnät)

 

Storbritannien (inklusive Gibraltar, Jersey, Guernsey)

Svara