Besvarat

Routern.

  • 18 October 2022
  • 1 svar
  • 35 visningar

Hej!
Vårt mobila bredband tar slut den 23 januari och eftersom vi har fiber in till vårt hus så ska vi nu börja använda det istället. Hur gör med routern som vi “köpte” när vi skrev på för abonnemanget hos er.

Den är  väl betald vid det här laget? Så den är väl vår?

Med vänlig hälsning

 

icon

Bäst svar av frodrik91 18 October 2022, 17:07

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @MariaP 

Jag kan tänka mig att hårdvaran, i detta fall “Routern “  ingick i abonnemanget/avtalet ni avtalade om . Om ni inte lagt till hårdvara utöver det längs perioden , då är det en avbetalning separat på den. När perioden är över så är routern eran och inget krav finns på lämna den åter.

Du kan se om du loggar in på mitt3 i webbläsaren , eller i appen . Hur bindningstiden ser ut för både abonnemang & hårdvara så du får korrekt svar. Annars om man har avtalet i pappersform kvar eller hör av sig till kundservice, alternativ har vägarna förbi en 3butik.

Kan också vara bra och se när man ska säga upp också , så det inte fortgår med mer kostnader efter det datumet.

Sen kan man välja och ha kvar routern , sälja den eller möjligtvis använda något återvinningsprogram och få en liten slant för den. Men ibland kanske prylarna är för gamla och man kanske bara låter den samla damm .

Mvh F

Svara