Besvarat

Sänkt pris Tre Obegränsat

  • 15 November 2022
  • 7 svar
  • 342 visningar

Jag har sedan tidigare abonnemanget Tre Obegränsat. Nu sänks priset från 499 kr/mån till 399 kr/mån. Kommer denna sänkning att ske automatiskt för oss befintliga kunder eller behöver vi kontakta kundtjänst för att justera abonnemanget?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 15 November 2022, 12:34

Visa original

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Normalt sett ändras inte priset för ett tecknat abonnemang utan du behåller det pris du har tecknat avtal på. Om du har bindningstid är priset bundet under bindningstiden. Så högst sannolikt behöver du kontakta kundtjänst för att justera abonnemanget.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Gustav2 Hej,

 

nej ditt abonnemang kommer inte att justeras automatiskt. Du kan själv byta via Mitt3 eller kontakta kundservice som kan hjälpa dig med detta. Anledningen till att priset inte justeras automatiskt kan ligga i att i det abonnemang du har idag ingår 3Fullfart, i det nya ingår inte 3Fullfart. Det blir alltså en förändring i villkoren. 

Tack för era svar! Jag ringde kundtjänst och de svarade (felaktigt?) att det skulle bli en bindningstid på 12 månader om jag ändrade abonnemanget. När jag kollar i Tre-appen går det att ändra till det nya priset och det står att bindningstiden inte ändras (d.v.s. förblir 1 månad).

En följdfråga som uppstod är dock hur det blir med de extra användare jag har. Får de ett tak på 100 GB/mån om jag ändrar huvudabonnemanget eller fortsätter de sant obegränsade?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Gustav2 Det låter som att det blivit fel, det blir ingen bindningstid om du byter abonnemang. Gällande de extra användarna bör det inte ändras, eftersom du inte gör någon förändring på de abonnemangen. Men det kanske @JeppePeppe kan svara bättre på :) 

Användarnivå 7
Emblem +36

@Gustav2 Det låter som att det blivit fel, det blir ingen bindningstid om du byter abonnemang. Gällande de extra användarna bör det inte ändras, eftersom du inte gör någon förändring på de abonnemangen. Men det kanske @JeppePeppe kan svara bättre på :) 

 

@Gustav2 @Pettersson Låter tokigt att du fått det svaret via kundservice, om det inte är något som blivit ett missförstånd. Ändringen till detta nyare abonnemang innebär ingen ändring i bindningstid!👍

-och det stämmer mycket riktigt med 3Extra användarna, de förblir precis som det varit innan! Den enda skillnaden är priset på abonnemanget du väljer att ändra 😊

Tack för svar @JeppePeppe!

Det var tyvärr lite krångligare än väntat. När jag försökte ändra abonnemanget via appen och hemsidan fick jag bara ett felmeddelande. Därför ringde jag kundtjänst igen och fick på nytt information om att det skulle bli en bindningstid på 12 månader. När jag hänvisade till konversationen här på forumet så sa personen att det skulle gå med 1 månad, men han lyckades inte heller få igenom ändringen i systemet. Efter att ha blivit vidarekopplad till ytterligare en person fick jag bekräftat att det gick att justera priset och behålla bindningstiden på 1 månad och fick hjälp att genomföra ändringen. Nu håller jag tummarna för att det ska fungera som tänkt!

Användarnivå 7
Emblem +36

Tack för svar @JeppePeppe!

Det var tyvärr lite krångligare än väntat. När jag försökte ändra abonnemanget via appen och hemsidan fick jag bara ett felmeddelande. Därför ringde jag kundtjänst igen och fick på nytt information om att det skulle bli en bindningstid på 12 månader. När jag hänvisade till konversationen här på forumet så sa personen att det skulle gå med 1 månad, men han lyckades inte heller få igenom ändringen i systemet. Efter att ha blivit vidarekopplad till ytterligare en person fick jag bekräftat att det gick att justera priset och behålla bindningstiden på 1 månad och fick hjälp att genomföra ändringen. Nu håller jag tummarna för att det ska fungera som tänkt!

 

Verkligen ledsen för strulet @Gustav2!

Jag har fått höra under dagen att det varit lite problem när det kommer till våra hastighetstjänster, och att de gör så att det blir lite tokigt när man byter abonnemang - så jag misstänker att det kan ha med detta att göra. 🤔

Vad skönt att det gick att lösa tillslut! 😁

Svara