Hej,
Jag blev uppring av en försäljare angående ett billigare abonnemang hos Tre.
Jag sa nej initialt då jag tycker att detta är en väldigt jobbig process och vill inte behöva byta sim-kort och därav förlora data på mobilen eller liknande strul.
Jag vill bara att min telefon fungerar och tickar på som vanligt då jag använder den dagligen.
Denna försäljare informerade mig då att jag kunde använda eSim för att flytta numret till det nya abonnemanget hos Tre utan några som helst konstigheter.
Jag var lite skeptisk, men han intygade att det inte skulle vara några problem att göra detta från mitt håll. Allt jag behövde göra var att scanna en QR-kod som jag fick - sa han.
Men Nej! Jag har inte tillgång till eSim på min mobil visar det sig. Och nu sitter jag här utan en telefon som fungerar och behöver vänta på ett fysiskt sim-kort som jag ändå behöver byta själv!
Jag är väldigt upprörd då det var just detta som jag var rädd för skulle hända!
Varför sa ni inte detta från början så kunde ni eller jag kontrollera om min telefon kunde lägga till nytt abonnemang via eSim??
Och jag kan heller inte ringa till supporten på Tre då min telefon inte fungerar utan nätverk, och den bemannade chatten öppnar kl 09:00. :(
/.S.A
