Skip to main content
Svar

Saknar eSim

• October 27, 2025
  • 4 svar
  • 60 visningar

Hej,
Jag blev uppring av en försäljare angående ett billigare abonnemang hos Tre.
Jag sa nej initialt då jag tycker att detta är en väldigt jobbig process och vill inte behöva byta sim-kort och därav förlora data på mobilen eller liknande strul.
Jag vill bara att min telefon fungerar och tickar på som vanligt då jag använder den dagligen.

Denna försäljare informerade mig då att jag kunde använda eSim för att flytta numret till det nya abonnemanget hos Tre utan några som helst konstigheter.
Jag var lite skeptisk, men han intygade att det inte skulle vara några problem att göra detta från mitt håll. Allt jag behövde göra var att scanna en QR-kod som jag fick - sa han.

Men Nej! Jag har inte tillgång till eSim på min mobil visar det sig. Och nu sitter jag här utan en telefon som fungerar och behöver vänta på ett fysiskt sim-kort som jag ändå behöver byta själv!
Jag är väldigt upprörd då det var just detta som jag var rädd för skulle hända!

Varför sa ni inte detta från början så kunde ni eller jag kontrollera om min telefon kunde lägga till nytt abonnemang via eSim??

Och jag kan heller inte ringa till supporten på Tre då min telefon inte fungerar utan nätverk, och den bemannade chatten öppnar kl 09:00. :( 

/.S.A

Bäst svar av Qwirks

Först och främst kan det vara bra att veta att du har 14 dagars ångerrätt enligt lag om du har blivit uppringd av en telefonförsäljare. Vad gäller SIM-kortet är det nog enklast att hämta ett nytt i en 3Butik om du har nära till en sådan.

4 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • Svar
  • October 27, 2025

Först och främst kan det vara bra att veta att du har 14 dagars ångerrätt enligt lag om du har blivit uppringd av en telefonförsäljare. Vad gäller SIM-kortet är det nog enklast att hämta ett nytt i en 3Butik om du har nära till en sådan.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • October 27, 2025

Tack för svar.

Jag skrev på avtalet den 26e september, alltså för fyra veckor sedan så jag har absolut ingen ångerrätt längre...

Jag ska försöka åka in till stan och se om jag hittar en Tre-butik som kan hjälpa mig.

Men jag tycker inte om det! Jag vill inte spendera min dag såhär. 😠

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • October 27, 2025

Ångerrätten räknas från den dag tjänsten levererades om jag minns rätt.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • October 27, 2025

Nope! Enligt dem så är det: “Ångerrätten på 14 dagar har löpt ut då du godkände avtalet 2025-09-26.” 
Jag får inte ut mitt nuvarande chip ur telefonen heller så jag behöver åka tåg in till stan för att få hjälp i en butik. Suck!