Fråga

sim kort

  • 23 October 2022
  • 1 svar
  • 69 visningar

Hej, Jag har nyligen köpt en ny mobil och tecknat min första abonnemang hos er. 

I dagsläget har jag ett nummer som är under min pappas namn och själva abonnemanget går ut under januari  2023.

Vi fick höra att det tyvärr inte går att säga upp abonnemanget om det är 3 månader kvar? 
 

Är det möjligt för mig då att använda Mitt nummer som jag har nu med min nya mobil och vänta med att aktivera det nya sim-kortet ?  

och Är det möjligt att vänta med att aktivera en ny abonnemang/sim kort i flera månader?

Då det blir lite trögt att betala och aktivera mitt nya abonnemang när han fortfarande betalar för mitt gamla nummer


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @elishacartagena 

 

Rätta mig om jag har fel .  Du har ett nummer som står i din pappas namn . Är abonnemanget bundet/obundet , eller är det telefonen som är på avbetalning som har kvar avbetalningstid tilll Januari 2023.

Och nu har du skaffat ny telefon på avbetalning med nytt abonnemang , dvs surf/telefoni & nytt telefonnummer.

För mig känns det som att man kanske skulle gjort en överlåtelse , så man tar med sig numret . Och ta avbetalning på ny hårdvara . Ett alternativ är att köpa ut den kvarstående tiden, Men då förlorar man som sagt det man kanske skulle kunna surfa för tex.

Men nu antar jag att du sitter med 2 olika telefon nummer tills bindningstiden gått ut . Men du kan använda vilket sim-kort av dom som helst i din telefon så sätt. Och det går även att använda 1 Sim-kort fysiskt , och om det är en nyare telefon, så kan det även finnas chans för att ha ett digitalt Sim-kort , så kallat E-Sim” .

 

Mvh F

 

Svara