Skip to main content
Besvarat

sim-kort

• 9 november 2023
  • 3 svar
  • 168 visningar

om jag beställer ett nytt sim-kort spärras det gamla automatiskt då?

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 😉, @sveken

Det ska det inte göra . Man aktiverar det själv när det inkommit . Skulle det bli aktiverat direkt , så skulle det gamla kortet sluta fungera under tiden du väntar på leverans. Och då skulle du inte kunna använda din telefon.

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 13 november 2023

Hejsan 😉, @sveken

Det ska det inte göra . Man aktiverar det själv när det inkommit . Skulle det bli aktiverat direkt , så skulle det gamla kortet sluta fungera under tiden du väntar på leverans. Och då skulle du inte kunna använda din telefon.

/F

Glömt puk

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 21 november 2023

Hejsan 😉, @GINNERS1230 

Om du loggar in på https://www.tre.se/ och Mitt3 eller i Mitt3 Appen. Så kan du se din PUK-Kod genom att välja ditt telefonnummer under Abonnemang.

Abonnemang → Sen längre ner till höger så ska du se “Djupdyk” i abonnemanget

Och precis under ska “Abonnemangsdetaljer” finnas . Om du går vidare där så ska du kunna se din PUK-Kod för det abonnemang/telefonnummer det gäller.

/F

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies