Fick idag följande SMS av er? Är detta bluff eller är det faktiskt ni som ber mig kontakta er?
Hej!
Vi är angelägna om att komma i kontakt med dig gällande ditt abonnemang du har hos oss på Tre. Ring oss gärna när du har tid på 0200436273, helgfria vardagar 09-16.30, fredagar 09-15. Lunchstängt 12-13.
Hälsningar Tre
Avreg: Skicka TRESTOPP till 71720
Bäst svar av Limpen
Hej @Frida_B, varmt välkommen till 3Community 👋🏻
Förstår förvirringen. Precis som @Martin 20 år med 3 skriver stämmer varken telefonnummer eller öppettider, och det är väldigt bra att vara försiktig med sånt här - bra att du hörde av dig @Frida_B. Numret tillhör en verifierad partner till Tre, så sms:et som gått ut till dig är helt legitimt! 🙂
Förstår förvirringen. Precis som @Martin 20 år med 3 skriver stämmer varken telefonnummer eller öppettider, och det är väldigt bra att vara försiktig med sånt här - bra att du hörde av dig @Frida_B. Numret tillhör en verifierad partner till Tre, så sms:et som gått ut till dig är helt legitimt! 🙂
Personen kände inte alls till att detta nummer skulla på något sätt vara kopplat till tre.
Jag fick rekommendationen att inte ringa tillbaka (no shit Sherlock). Jag kontaktade dock tre för att vara på säkra sidan och för att informera tre om att detta hade kommit till mig.
Jag har två frågor: Varför vet inte er personal att numret 0200436273 är kopplat till tre? Hur kan ni tillåta denna organisation att uttycka att det är angeläget när det uppenbarligen inte är det?
Bra att du lyfter detta. Jag inser att information om numret är väldigt bristfällig - detta är något vi måste åtgärda så att vi inte ger ut felaktig information. Jag har tagit detta vidare internt.
Jag förstår din synpunkt gällande formuleringen i sms:et. Det kan upplevas som mer brådskande än det är tänkt, och det är värdefull feedback. Kommunikationen ska vara tydlig och inte skapa onödig stress – även detta tar jag vidare.
Behöver du hjälp?
Har du inte hittat svar på din fråga, så kan du alltid höra av dig till oss!