Besvarat

Spärr för utlandssurf

  • 25 October 2018
  • 1 svar
  • 362 visningar

För ca 1 vecka sedan var jag i kontakt mer ang utlandssurf på min mobil. Ni skulle ta bort spärren. Kan f f inte surfa utanför Sverige. Befinner mig i Spanien.
Avser tel nr XXXXXXXX och även XXXXXXXX

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Tristan 25 October 2018, 15:11

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Staffan!

Då 3Community är ett helt öppet forum för Tre:s kunder är det inte lämpligt, eller förenligt med riktlinjer och användarvillkor, att lämna ut personliga uppgifter såsom mobilnummer i inlägg här.

Om Kundservice har hjälpt dig med att ta bort spärr för datatrafik i utlandet kan det vara som så att du själv även måste aktivera data-roaming under inställningar i respektive mobiltelefon.

Ifall det trots aktiverad data-roaming ändå inte fungerar kan du pröva med att starta om mobilerna ifråga genom att återställa nätverksinställningar, med hjälp av mobilguiderna som finns här, och om problemet kvarstår behöver du dessvärre återigen ta kontakt med Kundservice, vilket du mellan 08 och 17 på helgfria vardagar även kan göra via chatten.

Hoppas att ovanstående hjälper dig få igång surffunktionen. : )

Svara