Spara oanvänd surf

  • 10 October 2018
  • 4 svar
  • 3201 visningar

såg att jag enbart använt 41GB förra månaden, och tycker de är orimligt att man inte får behålla den surfen som blir över.
Så jag tänkte fråga om man kan få sin surf som man betalat för?...

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Lovisa!

Självklart kan du få den surf du betalar för - du behöver bara surfa mer helt enkelt. : )

När det gäller att få oanvänd surf i surfpott är jag dock mer tveksam.
Telia är den enda av de fyra stora operatörerna som erbjuder möjligheten att behålla oanvänd surf och det sker till en högre månadskostnad, vilket gör att det blir en fråga om att väga högre kostnad mot sparad oanvänd surf.

Om man skulle vilja få ut motsvarande datamängd från Telia som de abonnemang 3 har idag, räknat på priserna för ett obundet abonnemang vilka är högre än priserna för bundna abonnemang hos 3, skulle det se ut som följer:

2GB -- 113 kr men du måste teckna ett 6GB abonnemang för 339 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 179 kr/mån

5GB -- 282.5 kr men du måste teckna ett 6GB abonnemang för 339 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 249 kr/mån

10GB -- 219.50 kr men du måste teckna ett 20GB abonnemang för 439 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 399 kr/mån

25GB - 337 kr men du måste teckna ett 40GB abonnemang för 539 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 449 kr/mån

50GB - 532.50 kr men du måste teckna ett 60GB abonnemang för 639 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 549 kr/mån

Obegränsat - existerar inte utan det närmaste du kommer med Telia är 100GB för 739 kr/mån medan abonnemanget hos 3 kostar 699 kr/mån

Ovanstående uträkningar baseras på ordinarie pris utan vare sig bindningstid eller erbjudanden.

I ditt fall då du redan använder över 40GB skulle alternativet hos Telia vara 639 kr/mån för 60GB med möjlighet att spara resterande surf och då hade det, i min mening, varit betydligt bättre med ett 3Surfa Obegränsat för 699 kr/mån, allra helst om det är bundet då priset dessutom blir 100 kr lägre.

Det här är det ständiga dilemmat - hur ska man jämföra när det som erbjuds inte är exakt identiskt.
Nooope.
Så dåligt av er.
ni KRÄVER alltså att man ska surfa mer?
då borde ni sänka avgiften när inte hela surf GB används ☺️
Jag ringer och säger upp mitt abonnemang idag.

Totalt värdelös service och kommer aldrig mer välja 3 ☺️👏🏻🎉🎉🎉🎉🎉🎉
Användarnivå 5
Emblem +10
Nooope.
Så dåligt av er.
ni KRÄVER alltså att man ska surfa mer?
då borde ni sänka avgiften när inte hela surf GB används ☺️
Jag ringer och säger upp mitt abonnemang idag.

Totalt värdelös service och kommer aldrig mer välja 3 ☺️👏🏻🎉🎉🎉🎉🎉🎉


Nu är jag inte Ni utan precis som du bara kund hos 3 och det är mina åsikter som jag delar med mig av.

3Community är inte en del av 3:s Kundservice utan en plattform där kunder kan hjälpa andra kunder genom att dela med sig av kunskap och erfarenheter.

Du får det du betalar för och det du har tecknat avtal om huruvida du sedan använder all surf eller inte är helt upp till dig.

Likaså står det dig fritt att säga upp ditt abonnemang när du vill.

Ha en trevlig dag. : )
Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @Lovisa vad kul att du hittat in hit på vårat egna 3Community. 3Community är en hemsida och ett forum tillägnat föra våra kunder. Grundtanken är att kunder ska kunna hjälpa andra kunder.
Ett öppet forum där du kan ställa frågor och diskutera om allt som berör ditt abonnemang och ditt engagemang hos oss på Tre.

Givetvis jobbar också anställa på Tre på forumet, och hjälper också till om det finns frågor och funderingar som andra kunder inte kan besvara på. @Tristan är en av våra kära Superhjältar och jobbar alltså inte på Tre.

Jag tycker givetvis det är jättetråkigt att du vill avsluta ditt abonnemang hos oss. Det är som Tristan säger, vi erbjuder i dagsläget inte möjligheten att spara kvarstående surf till nästkommande månader.
Jag kommer givetvis framföra din feedback till berörande avdelning.


Ta hand om dig! 🙂

Svara