Fråga

Står fel surfmängd i telefonen

  • 8 August 2022
  • 1 svar
  • 30 visningar

Hej

När jag tecknade tre lovades 20 GB men här står 15, i telefonen står att jag har 2 GB. Vad är det som pågår.

Dåligt val av mig som konsument. Har haft comviq för hela familjen. Vi har aldrig haft problem med täckning eller antal GB.

Jag vill att ni svarar. 

 

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till Abonnemang - Ämnets titel har ändrats för att spegla innehållet bättre


1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Fakhritre Hej,

 

i din telefon kan du själv ställa in hur mycket surf du har i ditt abonnemang - det är inget som din operatör styr. Har du en Android-telefon gör du detta i inställningarna själv. 

 

Om du loggar in på Mitt3 i telefonen eller på datorn kan du enkelt se hur mycket surf som ingår i ditt abonnemang. Jag skulle gissa att du har ett abonnemang som inkluderar 15GB surf - men att du kan ha tagit del av en kampanj som ger dig extra surf. Abonnemangsnamnet kan därför vara något som innehåller 15GB - men den faktiska surfmängden kan vara högre. 

 

Här finns en jättebra guide som visar hur du kan se ditt användande,

 

Hoppas att du får mer klarhet i detta! 😄

Svara