Besvarat

studentrabatt på abonnemang

  • 31 August 2022
  • 1 svar
  • 2132 visningar

Hej 

Jag har abonnemang och jag betalar runt 300 kr varje månad 

Nu började jag studera på Tiknikhögskola och vill fråga om ni ska sänka priset eller inte om jag bevisar att jag är student.

Mvh Ahmad Qaddura 

icon

Bäst svar av frodrik91 31 August 2022, 04:18

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉 , @ahmadqaddura 


Vad jag fått fram så erbjuds i dagsläget ingen studentrabatt.


Det finns däremot en ungdomsrabatt som dom kan erbjuda för dig som är mellan 18 - 27 år  , Då går den att ta del av på alla mobiltelefoner som säljs till ordinarie pris. Det gäller vid köp av mobil + abonnemang med en bindningstid på 24 månader

Sen om det fortfarande gäller , kan jag inte bekräfta då jag inte funnit mer än tråd som är 1 år gammal , samt 3 år gammal.


Men att ta kontakt med kundservice på telefon eller försäljare i 3butik , så kan dom bekräfta vad som gäller angående detta.  Kanske inte går att baka in om man redan har bindningstid , utan bara vid tecknande av nytt avtal.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Det finns även dotterbolaget , Hallon . Som skiljer sig en del mot vad för tjänster dom själver jämfört med 3. Men kanske har billigare lösning , just för studenter . Men ska ha det osagt .

Men frågan är om man kan få ner priset så mkt under 300 kr . Lite beroende på vad du får nu då , men kan ju begränsas i att du får väldigt lite surf som kanske ändå behövs mer av när man är student.

 

Mvh F

Svara