Min mobil är stulen, hur ska jag gå vidare? Är steg ett att beställa nytt simkort hos 3? Och spärra det gamla?
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
Svar
Stulen mobil
Bäst svar av Tristan
Hej!
Steg 1 är att ta kontakt med Kundservice på 0735 300 400 och de har öppet 10-19 under helgen.
De kan hjälpa dig med att spärra både abonnemang och din mobil, det senare kräver tillgång till mobilens IMEI vilket du kan finna på kartongen eller via Mitt3 på Tre.se.
Steg 2 blir att beställa ett nytt SIMkort.
Steg 3 ta kontakt med Kundservice igen för att aktivera det nya SIMkortet och släppa på spärren för abonnemanget.
Ovanstående hjälp kan du även få i 3-butiker och då har du möjlighet att få ett nytt aktivt SIMkort direkt i handen.
Steg 1 är att ta kontakt med Kundservice på 0735 300 400 och de har öppet 10-19 under helgen.
De kan hjälpa dig med att spärra både abonnemang och din mobil, det senare kräver tillgång till mobilens IMEI vilket du kan finna på kartongen eller via Mitt3 på Tre.se.
Steg 2 blir att beställa ett nytt SIMkort.
Steg 3 ta kontakt med Kundservice igen för att aktivera det nya SIMkortet och släppa på spärren för abonnemanget.
Ovanstående hjälp kan du även få i 3-butiker och då har du möjlighet att få ett nytt aktivt SIMkort direkt i handen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
