Besvarat

Stulen mobil

  • 8 September 2018
  • 4 svar
  • 2010 visningar

Min mobil är stulen, hur ska jag gå vidare? Är steg ett att beställa nytt simkort hos 3? Och spärra det gamla?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 8 September 2018, 16:24

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Steg 1 är att ta kontakt med Kundservice på 0735 300 400 och de har öppet 10-19 under helgen.

De kan hjälpa dig med att spärra både abonnemang och din mobil, det senare kräver tillgång till mobilens IMEI vilket du kan finna på kartongen eller via Mitt3 på Tre.se.

Steg 2 blir att beställa ett nytt SIMkort.

Steg 3 ta kontakt med Kundservice igen för att aktivera det nya SIMkortet och släppa på spärren för abonnemanget.

Ovanstående hjälp kan du även få i 3-butiker och då har du möjlighet att få ett nytt aktivt SIMkort direkt i handen.
Tack för ditt snabba svar!
Men har ingen telefon att ringa till kundtjänst med förrän imorgon när min man kommer hem...
Har lyckats tracka min mobil via Google och den ser ut att vara kvar i mataffären där jag blev av med den. tar en sväng dit ock kollar en gång till innan jag spärrar allt...
Användarnivå 5
Emblem +10
Det låter som en bra idé att kolla upp det först.
Kan ju vara någon observant kassapersonal som har tagit den i förvar.

Om du inte återfinner mobilen kan du alltid försöka få kontakt med Tre via Facebook då Kundservicechatten bara har öppet på vardagar och de som jobbar med Facebooksidan ofta brukar kunna hjälpa till lite extra.

Ifall du inte får svar där kan du alltid återkomma hit och välja om du vill ge ut ditt nummer till mig via privat meddelande så att jag kan ringa in och spärra abonnemanget åt dig.

Du kan själv spärra upp det utan problem genom kontakt med Kundservice under ordinarie öppettider om mobilen skulle återfinnas och du får själv beställa ett nytt SIMkort, då jag inte kan godkänna den beställningen åt dig ifall jag har hjälpt till med att spärra ditt abonnemang.
Ok, jag kollar mataffären först och återkommer här om jag behöver hjälp i helgen. Tack!

Svara