Mitt abonnemangs nedladdningshastighet brukade ligga på 50-100 mbps men nu ligger de på 0,5 till 5 Mbps ligger på samma plats och har testat att flytta runt det men inget hjälper och det är inte mer användare en tidigare eller mer använding som slukar upp nedladdningen. Pingen ligger på de samma och signalstyrkan är stark samtidigt som uppladdningen ligger nära vad det legat på tidigare endast en aning lägre.
Hejsan ,
Låter som det tillfälligt ligger någon störning utan att systemet kanske märkt av det . Starta om någon gång om timmen så får vi hoppas det kommer igång snart igen . För annars verkar det som du har bra hastigheter när det är funktionellt .
Vad får du för svarstider på bredbandskollen , och bara hastigheter mellan 0-5 mbps ?
Vad säger Zyxel appen om svarstiden & hastigheterna . dBm signal tex.
Med vänlig hälsning, F
Hej så har startat om flertal gånger under dagens gång men inget har hjälpt
På Bredbandskollen är det jag har mätt och ligger då nu på 1 Mbps nedladdning med 20-30 ping/svarstid
Använder inte Zyxel appen då jag bytte ut min router mot en gammal eftersom jag fick extremt hög ping med den nya routern och 3 kundservice sa att det inte gick något att göra åt de då routern var byggd för 5G eller något liknande och de var därför det blev så hög ping på 4G+ nätet
Okej då är jag med! Sen när idag har det varit så låga hastigheter ?
Sen i morse, hela dagen har det varit såhär :(
Har du testat att låsa den på 3G ?
Nej det har jag inte men varje gång jag ändrar en inställning blir det jätte jobbigt
Okej satt på endast 3G och fick detta resultatet
Okej ingen förändring idag om du har den på 3G eller 4G efter någon omstart ? Stabilare på 3G ?
Hur använder du ditt internet - är de för spel , streaming o sånt eller mer bara wifi och surf på mobiler och dylikt ?
Om det inte gått igång inom kort , så får du höra av dig till kundservice så får dom se över vad som skett . Om inte någon admin här ser det och tar det Vidare .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
mvh F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.