Besvarat

Surf drar mer än vanligt

  • 30 December 2018
  • 2 svar
  • 409 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Jag har haft mitt mobila bredband i över 1 år, och trots att mina surfvanor är detsamma, så tar min månadsmängd surf slut redan efter två veckor! Det är tredje månaden på rad som den gör det. Kan det ha något att göra med att jag nu har en annan dator eller vad? Jag är helt novis vad gäller detta

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 8 January 2019, 09:15

Visa original

2 svar

Användarnivå 2
Kolla så att din dator inte fått någon trojan eller virus.
Det hände mig en gång.
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Svenne !

När det kommer just till användningen av data är det svårt att pinpointa exakt vad det beror på. Vi har ingen möjlighet att se exakt vad det är som drar data utan endast att datan faktiskt har blivit utnyttjad.

Något som inte är helt ovanligt, med tanke på att du skriver att du har en annan dator, är att man i början använder mer data än vanligt. Det är likadant med nya telefoner t.ex. Det känns som man använder den precis som tidigare, men att man faktiskt spenderar lite extra tid för att ladda ned uppdateringar, leka runt lite mer med datorn än vanligt. Det brukar jämna ut sig efter någon eller några månader.

Speciellt videostreamingtjänster drar en hel del data, såsom Youtube t.ex så håll ett öga på det.

Skulle du behöva mer data har du alltid möjlighet att höja upp ditt abonnemang. Om det är något som skulle vara intressant kan man kontakta vår kundservice som ordnar det åt dig. Du hittar kontaktuppgifter här.

Svara